logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۸۸۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کشف اشیا تاریخی در زنجان؛

5 قلم اشیاء تاریخی در شهرستان زنجان کشف شد

-5-قلم-اشیاء-تاریخی-در-شهرستان-زنجان-کشف-شد-
فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان از کشف ۵ شی تاریخی در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: قدمت اشیا کشف شده متعلق به دوره قاجار و اسلامی است.

به گزارش موج رسا; به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، حسینعلی فضلی اظهار داشت: یک‌مهره سفالی، یک شی مدور، دو ‌مهره سنگی و یک دستبد با قدمت دوره قاجار و اسلامی در حین پایش توسط نیروهای یگان حفاظت در یکی از روستاهای شهرستان زنجان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

فضلی بیان کرد: شهرستان زنجان به دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش‌ از تاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس 09662 (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یگان حفاظت) گزارش و در پیشگیری از جرائم و تأمین امنیت جامعه سهیم باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر