logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۸۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل سازمان حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

تکلیف فیش حج تمتع فوت شدگان چیست/ دارندگان فیش حج تمتع اطلاعات خود را به روز کنند

تکلیف-فیش-حج-تمتع-فوت-شدگان-چیست-دارندگان-فیش-حج-تمتع-اطلاعات-خود-را-به-روز-کنند-
مدیر‌کل سازمان حج و زیارت استان زنجان گفت: در خصوص فیش حج تمتع افرادی که فوت کرده‌اند وراث تصمیم گیرنده هستند و می توانند یا یک شخص از اعضای خانواده و یا شخص دیگری را نیابتا برای انجام فریضه حج انتخاب کنند.

ابراهیم احدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از مدیران کاروان‌های حج در فراخوان انتخاب مدیران کاروان‌های حج تمتع اعلام آمادگی کردند، اظهار داشت: جلسه‌ای در این راستا با مدیران کاروان‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام از زائرین حج تمتع از روز ۳۰ دی ماه در استان آغاز خواهد شد ، افزود: سازمان حج و زیارت از کلیه دارندگان فیش حج تمتع اعم از افرادی که در اولویت تشرف در امسال باشند یا نباشند دعوت کرده است تا به منظور ثبت اطلاعات اولیه خودشان در سامانه رزرو reserve.haj.ir ثبت نام نمایند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان زنجان با اشاره اینکه به دلیل اینکه تعداد افرادی که دارای فیش حج تمتع قبل از سال ۸۶ هستند تعداد بالایی است که اغلب نیز دارای اطلاعات ناقص هستند، گفت: نمی توان یک به یک با این افراد ارتباط گرفت و اطلاعات را تکمیل کرد و این در حالی است که از برخی از دارندگان فیش نیز تنها کد فیش موجود است و اطلاعات دیگری در دست نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نحوه جایگزینی افراد دارنده فیش حج تمتع که فوت کرده‌اند چگونه خواهد بود، یادآور شد: موارد بسیاری وجود دارد که فرد دارای فیش، فوت کرده است و در این باره باید وراث تصمیم بگیرند تا چه کسی جایگزین فرد فوت شده شود که یا میتواند فردی از اعضای خانواده باشد و یا اینکه فردی نیابتا این امر را بر عهده بگیرد.

احدی بیان کرد: این جا‌به‌جایی در سازمان حج و زیارت و دفاتر دارای مجوز سازمان حج و زیارت در سراسر استان در صورت مراجعه افراد انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ دفتر زیارتی مجاز در استان فعال است، گفت: به دلیل اینکه تعدادی از دفاتر در ایام کرونا به دلیل مشکلات مالی و دستورالعمل موجود به حالت تعلیق درآمدند دوباره وارد عرصه فعالیت خواهند شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر