logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۸۸۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان مطرح کرد؛

اختیارات افزایش صادرات از استان را نداریم/ در قرارگاه اقتصادی اقدامات به صورت منسجم عمل شود

اختیارات-افزایش-صادرات-از-استان-را-نداریم-در-قرارگاه-اقتصادی-اقدامات-به-صورت-منسجم-عمل-شود
استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما اختیارات برای انجام کارها و افزایش صادرات و بهره وری در استانمان را به اندازه کافی نداریم گفت: در بالاست نیز متاسفانه عدم انسجام و هماهنگی وجود دارد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی شامگاه امروز در جلسه هم اندیشی فعالان اقتصادی استان که با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، اظهار داشت: یک مدل حکم رانی عمودی در کشور وجود دارد با اینکه باید برخی هماهنگی ها از طریق استانداری و معاونت هماهنگی اقتصادی انجام شود اما معمولا این اتفاق به راحتی امکان پذیر نیست چراکه قوانین بالا دستی تنظیم می شود که این قوانین بالا دستی ناظر بر مشکلات ما در استان‌ها نیست.

وی با بیان اینکه ساختار غلطی در کشور وجود دارد که بر مبنای اقتصاد نفتی شکل گرفته است، افزود: ما در وضعیت عادی قرار نداریم، بنابراین اگر می پذیریم که در حال مبارزه با نظام سلطه هستیم باید سازو کار مربوطه را به درستی ایجاد کنیم.

افشارچی با اشاره به اینکه کمربند را سفت تر بستن به معنای ایجاد قرار‌گاه اقتصادی است گفت: با ایجاد قرارگاه اقتصادی علاوه بر پیگیری ثبات در گستره جهانی، باید در گستره داخل کشور نیز انسجام ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی کشور صادرات نفت را انجام می داد، نیازی به صادرات چیز دیگر نداشت، گفت: زمانی که شیر صادرات نفت در کشور باز بود، صادرات به صورت فانتزی در کشور مطرح بود اما در حال حاضر حتی یک دلار سرمایه گذاری خارجی و صادراتمان ارزشمند است.

وی با بیان اینکه درخواست می کنم تا در قرارگاه اقتصادی به صورت منسجم عمل شود، اذعان کرد: باید پیش‌بینی‌ها و آینده‌نگری ها انجام شود.

افشارچی با اشاره به اینکه اقتصاد حال حاضر کشور دیگر اقتصاد نفتی نیست، گفت: باید از فرصت به دست امده استفاده کرد و نسبت به چیزی که بتواند یک دلار ارز بیشتری به کشور آورد متفا‌وت تر فکر کرد. 

استاندار زنجان عنوان کرد: با اینکه ما اختیارات برای انجام کارها و افزایش صادرات و بهره وری در استانمان را به اندازه کافی نداریم در بالاست نیز متاسفانه عدم انسجام و هماهنگی وجود دارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر