logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۸۸۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عدم دسترسی مردم قره پشتلو به دارو؛

داروخانه مرکز خدمات جامع سلامت ارمغانخانه پاسخگوی نیاز دارویی مردم منطقه نیست/ بازدید مسئولان از این مرکز مٌسکن چند روزه است

-داروخانه-مرکز-خدمات-جامع-سلامت-ارمغانخانه-پاسخگوی-نیاز-دارویی-مردم-منطقه-نیست-بازدید-مسئولان-از-این-مرکز-مٌسکن-چند-روزه-است
بخش قره‌پشتلو با جمعیت ۲۰ هزار نفر، دارای یک داروخانه به مرکزیت شهر ارمغانخانه است که گویا این داروخانه پاسخگوی نیاز اهالی منطقه به لحاظ تامین دارو نیست.

به گزارش موج رسا; کمبود دارو موضوع جدیدی در استان زنجان نیست، چرا که مداوم خبرهای مختلفی از نبود دارو از گوشه و کنار استان به گوش می‌رسد.

اما مسئله نبود دارو زمانی حادتر می‌شود که روستاهای دور افتاده برای دریافت یک بسته قرص همانند استامینوفن به مراکز درمانی مستقر در بخش‌های مختلف رجوع می‌کنند اما دریغ از اینکه بتوانند همین قلم دارو را دریافت کنند.

خبرهای رسیده با پایگاه خبری موج رسا نیز حاکی از این بود که داروخانه مرکز خدمات جامع سلامت شهر ارمغانخانه با کمبود داروهای عمومی همچون داروی سرماخوردگی مواجه است. 

در این راستا حسین افشاری، عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: منطقه قره‌پشتلو در حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز این بخش شهر ارمغانخانه با ۳ هزار نفر جمعیت می باشد و این درحالی است که این منطقه فقط دارای یک مرکز خدمات جامع سلامت است.

وی افزود: امکانات مرکز جامع خدمات سلامت شهر ارمغانخانه بسیار محدود است و حتی به اندازه یک مرکز بهداشت توانایی ارائه خدمات به مردم بخش را ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه با بیان اینکه در طول چند روز گذشته اعتراضات مردمی به لحاظ کمبود دارو و امکانات از درمانگاه ارمغانخانه بالا رفته است، گفت: راه ارتباطی زنجان به ارمغانخانه که در حدود ۴۰ کیلومتر است جزو خطرناک ترین و پر حادثه ترین محور در استان و حتی کشور است و این امر می طلبد تا امکانات مورد نیاز همچون دارو در خود منطقه تامین شود.

مرکز جامع سلامت ارمغانخانه حتی توانایی تامین قرص سرماخوردگی را ندارد 

وی با بیان اینکه نباید مردم به دلیل یک سرما خوردگی ساده و یا تامین داروی خود در این محور خطرناک تردد کنند، ادامه داد: ساده ترین داروها همانند قطره استریل چشمی، قرص استامینوفن و یا قرص سرماخوردگی در داروخانه این درمانگاه یافت نمی‌شود.

افشاری بیان کرد: حتی مسئولان این مرکز نیز اذعان دارند که با اینکه بارها از دانشگاه علوم پزشکی درخواست تامین لوازمات مورد نیاز درمانگاه همانند دارو را داشته‌ایم اما گاها یا اصلا به دستمان نمی رسد و یا این که دیروقت می رسد و این امر مانع عدم خدمت رسانی بهتر به مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روستاهای همجوار نیز به این درمانگاه مراجعه می کنند، اما همواره با مشکل کمبود دارو مواجه هستند، گفت: باید این منطقه بیشتر در اولویت رسیدگی مسئولان قرار داشته باشد.

افشاری با اشاره به اینکه درخواستمان از دانشگاه علوم پزشکی این است تا یک داروخانه در ارمغانخانه فراهم شود، گفت: زیر ساخت مربوطه همچون مکان داروخانه در شهر ارمغانخانه موجود است و علوم پزشکی به راحتی می تواند از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته مربوطه استفاده و داروخانه دیگر را در شهر مستقر کنند و این داروخانه می تواند داروخانه درمانگاه را نیز ساپورت کرده و در صورت کمبود دارو مشکل را حل کند.

وی با اشاره با اینکه این موضوع به فرماندار زنجان نیز اطلاع رسانی شده , و ایشان قول بازدید داده اند، تصریح کرد: شاید بازدیدها به صورت یک مسکن، مشکل کمبود دارو را حل کند اما بعد از گذشت زمان کوتاهی دوباره مسئله کمبود دارو رخ خواهد داد.

عضو شورای اسلامی شهر ارمغانخانه از مسئولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرد تا مشکلات دارویی تنها داروخانه شهر ارمغانخانه را حل نمایند و به مشکلات دارویی مردم رسیدگی کنند.

اما در خصوص کمبود دارو در ارمغانخانه علوم پزشکی استان زنجان نظر دیگری داشت.

داروخانه شهر ارمغانخانه به لحاظ داروهای عمومی کمبود ندارد 

در این راستا حسن اسم‌خانی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه داروخانه ارمغانخانه نیز کسری‌های دارویی داروخانه‌های استان را دارد، اظهار داشت: داروهای تخصصی در داروخانه ارمغانخانه وجود ندارد.

وی افزود: داروهای عمومی به طور کامل در داروخانه ارمغانخانه موجود است، با این وجود قطره‌ای همانند سدیم کلراید که باید در دسترس باشد اما در داروخانه‌های سطح شهر نیز با کمبود مواجه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: اگر فردی مدارک مستندی ارایه دهد که در داروخانه ارمغانخانه قرصی همانند سرماخوردگی یا استامینوفن نیست دانشگاه علوم پزشکی به موضوع ورود می‌کند.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که از مرکز خدمات جامع سلامت ارمغانخانه داشته‌ایم هیچ مشکلی به لحاظ کمبود دارویی همچون سرماخوردگی یا داروهایی در این رنج وجود ندارد.

استقرار داروخانه در شهر ارمغانخانه توجیه اقتصادی ندارد

وی همچنین در خصوص استقرار داروخانه دیگری در شهر ارمغانخانه اذعان کرد: برای این موضوع نیاز به اعلام آمادگی بخش خصوصی است و اگر بخش خصوصی اعلام آمادگی کند دانشگاه علوم پزشکی هم استقبال می کند اما به دلیل اینکه توجیه اقتصادی پایین است هیچ کس حاضر به سرمایه‌گذاری برای ایجاد داروخانه در امغانخانه نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر