logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۸۸۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره؛

حماسه نهم دی سبب ناامیدی فتنه‌گران داخلی و اربابان خارجی آن‌ها شد/ همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه آینده اقتصادی خوبی برای دو کشور به ارمغان دارد

حماسه-نهم-دی-سبب-ناامیدی-فتنه‌گران-داخلی-و-اربابان-خارجی-آن‌ها-شد-همکاری‌های-اقتصادی-ایران-و-روسیه-آینده-اقتصادی-خوبی-برای-دو-کشور-به-ارمغان-دارد
امام جمعه خرمدره گفت: حماسه نهم دی، با تثبیت ظرفیت مردمی نظام اسلامی و مسئولیت پذیری عمیق مردم از سویی و نا امید ساختن فتنه‌گران داخلی و اربابان خارجی آن‌ها از سوی دیگر موجب تضمین مجدد ماندگاری این نظام شده و علیرغم برنامه‌ریزی و خواست دشمن، موجب تحکیم پایه‌های ارزشی آن شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان خرمدره اظهار داشت: فتنه ۸۸ یکی از مصادیق مهم انقلاب ‌های رنگی مخملی است که آمریکا در کشورهای مختلف با تجربه موفق‌ انجام داده بود اما به دلیل بصیرت مردم ایران و نعمت رهبری عزیز این فتنه و انقلاب مخملی به شکست منجر شد.

وی افزود: فتنه ۱۳۸۸، در امتداد انقلاب‌های رنگین "کودتاهای مخملی" بود که به‌شکل زنجیره‌ای با رویکرد آموزش کودتای نرم- در چند کشور دیگر نیز شکل گرفته بود.

وی با بیان اینکه این قیام ۹ دی ۱۳۸۸ دارای ویژگی‌هایی بود، افزود: حضور خودجوش، فراگیر و سراسری در کل کشور، حضور خودجوش مردم و برائت صریح و قاطع، از فتنه‌گران، آشوب‌گران و حرمت‌شکنان و بیعت مجدد با آرمان انقلاب، امام و رهبری از جمله این ویژگی ‌ها بود.

امام جمعه خرمدره با اذعان به اینکه برای حضور مردم در حماسه ۹ دی از قبل کار تبلیغاتی گسترده‌ای صورت نگرفته بود و برای انجام این کار هم اساسا فرصتی نبود، گفت: تنها ۲ روز بعد از حادثه تلخ عاشورا و دعوت به‌حضور، حماسه باورنکردنی حضور، آن هم در یک بعدازظهر روز کاری رقم خورد.

 وی بیان کرد: حماسه نهم دی، با تثبیت ظرفیت مردمی نظام اسلامی و مسئولیت پذیری عمیق مردم از سویی و نا امید ساختن فتنه‌گران داخلی و اربابان خارجی آن‌ها از سوی دیگر موجب تضمین مجدد ماندگاری این نظام شده و علیرغم برنامه‌ریزی و خواست دشمن، موجب تحکیم پایه‌های ارزشی آن شد.

 حجت‌الاسلام زاهدی پور تصریح کرد: با توجه به آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر انتظار این است که مسئولین ارشد، میانی و پایین دست درک درستی از اهمیت قیام نهم دی ۸۸ داشته و به بزرگداشت آن بپردازند.

وی با اشاره به اخراج آمریکا از غرب آسیا (خاورمیانه) خاطر نشان کرد: واقعیتی است که بعد از انقلاب اسلامی و به ویژه‌ در سال‌های اخیر در حال تحقق تدریجی بوده و به جای ایران هیمنه انقلاب اسلامی در سراسر منطقه گسترده شده است و این چیزی نیست که غربی‌ها و به ویژه آمریکا به راحتی پذیرای آن باشند.

 وی با اشاره به اینکه با وجود اقدامات گسترده دولت در حوزه‌های مهم با وجود اغتشاشات اخیر، کنترل نرخ ارز خارجی از سویی و تعیین سهم تأثیرگذاری آن در اقتصاد داخلی و قیمت تمام شده کالاها یک ضرورت اساسی است، گفت: از دولت انتظار می‌رود هر چه سریعتر اقدام عملیاتی ثمر بخش در این زمینه انجام دهد. امیدواریم تغییر رئیس بانک مرکزی نتایج مثبتی در این زمینه داشته باشد.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم اعتماد و اتکای دولت به غرب یکی از نقاط قوت آن است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ تصریح کرد: چرا که اعتماد به غرب، همیشه نتیجه منفی داشته است.

حجت‌الاسلام زاهدی پور خاطر نشان کرد: همکاری‌های اقتصادی تعمیق یافته ایران و روسیه می‌تواند؛ ضمن تسهیل در دور زدن تحریم‌های جنایتکاران، آینده اقتصادی خوبی برای دو کشور به ارمغان آورد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر