logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۸۷۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه خدابنده:

حماسه ۹دی نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران بود

حماسه-۹دی-نمایش-بصیرت-و-هوشیاری-مردم-مؤمن،-با-بصیرت-و-غیرتمند-ایران-بود
فرمانده سپاه خدابنده گفت:حماسه ۹دی نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران بود.

مجید لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: ملّت ایران در نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری حماسه‌ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند.

وی افزود: نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظّم رهبری: «اگر صد‌ها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است. حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود، اما در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی  با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.»

فرمانده سپاه خدابنده به نقش رهبری در خاموش شدن فتنه ۸۸اشاره کرد و گفت:بسیاری از علاقمندان انقلاب اسلامی ایران عقیده دارند اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری مردم نبود و آنان با ولایت فقیه همراه نمی‌شدند، آتش فتنه به این زودی‌ها خاموش نمی‌شد و پیامد منفی بیشتری را برای ایران به دنبال داشت. آنها بر این باورند که درایت، تدبر، مدیریت و مهربانی معظّم له در آن مقطع حساس باعث شد جامعه بیشتر از آن اسیر فتنه جویی‌های دشمنان نشود و بتواند راه خود را ادامه دهد.

وی به زمینه‌های مهم شکل گیری حماسه ۹ دی اشاره کرد و اذعان داشت:شاید علت اصلی شکل گیری حماسه ۹ دی در ظاهر انتخابات ۸۸ و اعلام تقلب در انتخابات توسط کسانی بود که پیروز انتخابات نبودند به واقع این صورت مسئله بود و واقعیت چیز دیگری بود. کسانی که در انتخابات شرکت نکرده بودند و یا اگر هم رأی دادند، مقصود دیگری داشتند، قصدشان انتخاب رئیس جمهور نبود. مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده اند که فضای سیاسی ایران در همه زمینه‌ها برای بهره برداری و عملیاتی کردن الگوهایی، چون انقلاب رنگی آماده است.

لطیفی ادامه داد: از دیگر زمینه‌های اصلی شکل گیری حماسه ۹ دی می‌توان به هتک حرمت ماه محرم و روز عاشورا اشاره کرد که باعث جریحه دار شدن احساسات مذهبی مردم ایران شد.

وی افزود: اوج حرکت این افراد در روز عاشورا گویای این بود که آن‌ها معتقد به ارزش‌ها و مظاهر اسلامی از جمله امام حسین (ع) و عاشورا نبودند و به همین دلیل روز عزای حسین (ع) را به جشن تبدیل کردند و به صفوف نماز عزاداران و افرادی که بر حسب ظاهر چهره حزب اللّهی داشتند، حمله کردند و شعار‌هایی دادند که نشانگر مبارزه اساسی با نظام اسلامی  و اصل ولایت بود و همین مردم را به صحنه کشاند.

فرمانده سپاه خدابنده به عوامل فتنه در جامعه اسلامی نیز اشاره کرد و گفت:در کتاب «گذار از فتنه» با توجه به بخش‌هایی از دعای امام سجاد (ع) به چهار عامل و زمینه اصلی فتنه اشاره می‌شود که عبارت اند از انحراف از هدایت اصلی،سنگدلی،نافرمانی پروردگار و تزلزل و پیمان شکنی.

وی افزود: رهبر انقلاب هم یکی از عوامل مهم ایجاد فتنه را دنیاطلبی می‌داند، ایشان با تمسک به کلام حضرت سجاد (ع) در تعیین زمینه‌های فتنه انگیزی به دنیاطلبی و خطر‌های آن اشاره می‌کند و یکی از خطر‌های بزرگ جامعه را در دنیاطلبی خواصی می‌داند که وظیفه هدایت و امنیت جامعه را به عهده دارند. به تعبیر ایشان فتنه‌های سیاسی و اجتماعی، در عرصه دل انسان ریشه دارد که تمامی ندارد.

لطیفی خاطرنشان کرد:یکی دیگر از عوامل ایجاد زمینه‌های فتنه، نافرمانی و عصیان در مقابل رهبری اسلامی است. اگر جامعه اسلامی شکرگزار نعمت ولایت الهی باشد و ولایت مداری پیشه کنند، زمینه‌های فتنه و بحران اجتماعی از میان خواهد رفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر