logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۸۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

مردم در فتنه ۸۸ با تمام توان از اصل نظام دفاع کردند/ در فتنه ۸۸ دشمن اصل نظام را نشانه گرفته بود

مردم-در-فتنه-۸۸-با-تمام-توان-از-اصل-نظام-دفاع-کردند-در-فتنه-۸۸-دشمن-اصل-نظام-را-نشانه-گرفته-بود
کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه مردم در فتنه ۸۸ با تمام توان از اصل نظام دفاع کردند، گفت: دشمن در فتنه ۸۸ اصل نظام را نشانه رفته بود و انتخابات فقط یک بهانه بود.

سید احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه یکی از نعمتهای بسیار مهم که خداوند متعال بر جمهوری اسلامی ارزانی داشته وجود مردمی است که تا پای جان و با همه وجود برای اهداف اسلام و جمهوری اسلامی ایثار وفدا کاری می‌کنند، اظهار کرد: در فتنه ۸۸ وقتی مشخص شد انتخابات بهانه ای برای آشوبگران است و این آشوبگران اصل نظام را نشانه گرفته اند، مردم با همه وجود از جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی با تاکید بر نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی کردن فتنه ۸۸، ابراز کرد: مدیریت بی‌نظیر رهبری انقلاب و سخنرانی‌ها و روشنگری‌های رهبری منجر به شفاف سازی فتنه در جامعه شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به عملکرد به موقع وخوب دستگاههای دخیل در امر انتخابات و پاسخگویی به سئوالات و شبه‌ها که منجر به کاهش سواستفاده دشمنان شد، ادامه داد: در بحران‌های فتنه گون آنچنان فضا غبار آلود می‌شود که تشخیص حق و باطل، مشکل می‌شود؛ مضاف بر اینکه اگر دراین بین تلطیف اوضاع سیاسی هم اتفاق نیفتد عموم مردم در تشخیص‌ها با مشکل مواجه می‌شدند؛ اما مدیریت خوب نظام و درک صحیح مردم مانع از ایجاد هزینه‌های بیشتر بر نظام شد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز بحران و فتنه در جامعه وجود منابع موثق خبری و کمک به افزایش درک سیاسی مردم ضروری است، تصریح کرد: چنانکه در برخی کشورها به دلیل عدم سرمایه گذاری بر روی افزایش بصیرت مردم نظام و حکومت آن کشور دچار آسیبهای فراوان شده است و دراین بین دولتهای فرصت طلبی که از آشفتگیهای سیاسی ارتزاق می‌کنند نفوذ خودشان را در جوامع افزایش می‌دهند و تا می‌توانند از منابع انسانی و منابع معدنی وگازی ونفتی و... سو استفاده می‌کنند.

موسوی بیان کرد: کمتر کشوری در جهان وجود دارد که دچار بحران وفتنه بشود و مورد تعرض نامحسوس ایادی استعماری واستکباری قرار نگرفته باشد؛ مخصوصا اگر این فتنه در کشوری مسلمان اتفاق افتاده باشد که ذاتا با اهداف استعماری مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول چندین دهه‌ای که ازعمر انقلاب می‌گذرد همیشه بوده اند کسانی که ازقطار انقلاب پیاده شده اند، اظهار داشت: اگر با دقت به وقوع انقلاب توجه کنید نفراتی که گاه لیدرهای موثر انقلاب هم شاید محسوب می‌شدند دچار خطای محاسباتی شده ونتوانسته اند به حمایت خود از انقلاب ادامه دهند که گاه نام وشهرت این افراد با نام انقلاب هم عجین بوده است؛ البته این مسئله چیز جدیدی نیست ودرطول تاریخ لغزش نخبگان همیشه بوده ودر جاهایی حتی باعث عوض شدن ریل تاریخ واهداف حکومت شده اند./ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ]
احسن بر دکتر موسوی عزیز
فرم ارسال نظر