logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۸۷۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان:

جنوب شهر زنجان امکانات ورزشی حداقلی را ندارد/ قبل از هر اقدام بازآفرینی شهری، شبکه فرسوده فاضلاب بهبود یابد

جنوب-شهر-زنجان-امکانات-ورزشی-حداقلی-را-ندارد-قبل-از-هر-اقدام-بازآفرینی-شهری،-شبکه-فرسوده-فاضلاب-بهبود-یابد
شهردار زنجان با بیان اینکه در محله‌های کم‌برخوردار مشکلاتی از قبیل فرسودگی شدید شبکه فاضلاب وجود دارد، گفت: قبل از هر اقدام بازآفرینی شهری باید این شبکه‌ها بهبود یابند.

به گزارش موج رسا; علیرضا فیروزفر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری زنجان اظهار داشت: در حوزه سبزه میدان و محلات پیرامون از جمله بازار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. برای اصغریه و بابایان ۲۰۰ میلیارد ریال، نجف ‌آباد ۱۶۰ میلیارد ریال، اسلام آباد و سایان هر یک ۴۰ میلیارد ریال و برای بقیه سایر مناطق هدف نیز ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: برای سبزه میدان که جزو بازآفرینی شهری است نیز از همان مبلغ مذکور ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه از ۱۵۶ میلیارد تومان مذکور، ۲۱ میلیارد تومان از محل کمک های دولتی و بودجه باز آفرینی تامین شده است، اذعان کرد: امسال جلسه بازآفرینی شهری برای شهر زنجان فعال شد و سه منطقه برای این امر انتخاب شد. 

وی ادامه داد: در خصوص نجف آباد یا بی سیم نیازمند حمایت جدی از طریق استانداری هستیم تا بتوانیم از عواید زمین موصوف به هاشمی نژاد که مربوط بنیاد هست، برای کمک به بازآفرینی این منطقه استفاده کنیم.

فیروزفر با بیان اینکه اگر بتوانیم امسال ساماندهی را اغاز و تملکات را انجام دهیم مشکلی بزرگی حل خواهد شد، افزود: این مسئله در دستور کار بازآفرینی شهری قرار گرفت.

شهردار زنجان تصریح کرد: بحث دوم مربوط به کوی وحدت است و عمده مشکل قرارگیری خانه های مسکونی در حریم راه‌آهن است. در این راستا از مدیر کل راه آهن درخواست راهکار کرده ایم اما ایشان با وجود پیگیری‌ها و تلاش ها به نتیجه نرسیده‌اند چراکه مسئله راه آهن کشوری است.

وی ادامه داد: با این وجود به صورت موردی می توان مجوز تعمیرات ضروری را به بناها بدهیم. هر چند مشکلاتی برای شهرداری در این منطقه ایجاد شده است. اما از ستاد بازآفرینی درخواست داریم یا امکان نوسازی برای این محلات فراهم شود و یا اینکه تمهیداتی برای جابه جایی افراد داشته باشد.

شهردار زنجان با بیان اینکه وجود حسینیه اعظم علاوه بر اثرات مثبت سبب بازآفرینی شهری شده است، گفت: ۸۲ باب منزل در این محل خریداری و به مساحت حسینه اضافه شده و همین امر به بازآفرینی این منطقه کمک کرده است.

وی در ادامه با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب در محلات قدیمی گفت: درخواستمان از آبفا این است با توجه به شبکه فرسوده نجف آباد و اصغریه قبل از هر اقدام بازآفرینی، شبکه آب و فاضلاب را بهبود دهند.

فیروزفر با بیان اینکه اصلا شایسته نیست که نامگذاری ائمه بر روی برخی محلات کم برخوردار انجام شود، اما حداقل امکانات به این محل‌ها اختصاص نیابد، گفت: در جنوب شهر از کمترین امکانات ورزشی برخوردار هستیم با این حال در حسینه زمینی برای ایجاد مکان ورزشی تملک کرده ایم اما برای به اجرا رساندن نیازمند همراهی سایر ارگان ها هستیم./ب

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : بیننده ] [ ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ]
حسینه؟؟ حسینیه!!!! دقت کنید مثلا خبرنگار هستین خیرسرتون، سردبیرتون کیه؟؟؟؟؟!!! دقت کن دیگه
فرم ارسال نظر