logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۸۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان:

ایران تهدیدی برای جایگاه سیاسی آمریکا است/ دولت رئیسی ماهانه ۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند

ایران-تهدیدی-برای-جایگاه-سیاسی-آمریکا-است-دولت-رئیسی-ماهانه-۲۰-هزار-میلیارد-تومان-از-بدهی-دولت-قبل-را-پرداخت-می‌کند
عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه دولت فعلی ماهانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از تعهدات دولت قبل را پرداخت می‌کند، گفت: هزینه سازش با آمریکا از مقاومت بسیار بیشتر است.

به گزارش موج رسا; آیت الله ابوالقاسم دولابی امروز در دانشگاه پیام نور زنجان با بیان اینکه برای آمریکا سه تهدید اصلی در سند امنیت ملی آمریکا شمرده شده است، اظهار کرد: اولین تهدیدی که برای آمریکا در این سند ذکر شده چین است.

وی با بیان اینکه چین از نظر اقتصادی برای آمریکا یک تهدید بزرگ است، ابراز کرد: دومین تهدید برای آمریکا روسیه است.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه سومین تهدیدی که برای آمریکا در این سند ذکر شده است دولت هایی هستند مدل حکمرانی جدیدی از دنیا ارائه می دهند، تصریح کرد: در این بخش به صراحت از ایران نام برده نشده است اما تکرار نام ایران در این بخش نشان می‌دهد که ایران مد نظر است.

وی با بیان اینکه آمریکا در مقابل خود ۳ قدرت اصلی یعنی ایران، روسیه و چین را حس می‌کند، عنوان کرد: آمریکا برای مقابله با روسیه جنگ اکراین و روسیه را در دستور کار قرار داد.

آیت الله دولابی با بیان اینکه آمریکا برای مقابله با ایران ۵ راهبرد در نظر گرفته است، ادامه داد: بی‌ثبات سازی کشورهای محور مقاومت، ایجاد اغتشاش در داخل کشور، اجماع بین‌الملی علیه ایران، دامن زدن به مسائل حقوق بشر، معتبر سازی تهدید نظامی علیه ایران ۵ راهبرد آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در سند امنیت ملی آمریکا آمده است که آمریکا برای حفظ جایگاه خود در جهان ۸ سال بیشتر وقت ندارد، افزود: اگر آمریکا توانست این راهبرد را در طول ۸ سال انجام دهد جایگاهش در جهان ثبت می‌شود وگرنه آمریکا به انزوا کشیده خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه آمریکا پروژه بی‌ثبات سازی و ایجاد داغتشاش در ایران و به موازات آن اجماع علیه ایران در حوزه حقوق بشر را در دستور کار قرار داد، ابراز کرد: دشمنان خواستند در کشور موج ایجاد کنند اما بصیرت مردم به اهداف پشت پرده این‌ها پی‌برد.

وی با اشاره به دشمنی ایران اینترنشنال و اقدامات رسانه‌ای این رسانه علیه جمهوری اسلامي ایران، تصریح کرد: عربستان پول می‌دهد تا ایران اینترنشنال درخصوص حقوق زن در ایران چالش ایجاد کند.

آیت الله دولابی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند ایران را برای همیشه از جلوی پای خود بردارند، ادامه داد: دشمنان به دنبال فروپاشی ایران هستند.

وی با اشاره به سیاه نمایی ایران اینترنشنال از مشکلات اقتصادی ایران، تصریح کرد: مردم باید بدانند این‌ها هرگز دلسوز مردم ما نیستند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه جمهور اسلامی در ایجاد عدالت آموزشی زن و مرد رتبه اول را دارد، افزود: ایران قبل از انقلاب در حوزه زنان جزو بی‌سوادترین کشور ها بود اما اکنون بی‌سوادی زنان در کشور به کمتر از ۹۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به ۱۲ برابر شدن تعداد پزشکان زن بعد از انقلاب، ابراز کرد: نیویورک تایمز انقلاب ایران را نقطه عطفی در حوزه حقوق زن دانسته است.

آیت الله دولابی با بیان اینکه وظیفه داریم در دوره جهاد تبیین صادقانه نقاط قوت را بگوییم، افزود: اگرچه گرانی وجود دارد و باید مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند اما باید دستاوردها و پیشرفت‌ها بعد از انقلاب نیز گفته شود.

وی با بیان اینکه تراز تجاری غیرنفتی کشور بعد از صد سال، مثبت شده است، عنوان کرد: در طول یک سال گذشته ۲ هزار کارخانه و کارگاه تولید احیا شده است.

آیت الله دولابی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها دچار بحران کمبود نیروی کار هستند و این یعنی کار هست اما کارگر نیست، ادامه داد: نرخ بیکاری در حوزه کارگری به ۶ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در دولت قبل مشکلات اساسی وجود داشت و قابل انکار نیست، افزود: راهبرد دولت قبل حل مسائل با تکیه بر قدرت‌های بزرگ بود و این راهبرد دلیل بروز تمامی مشکلات بود.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه ارتباط با آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند، ابراز کرد: با راهبرد دولت قبل نمی‌توانستیم با کشورهای منطقه ارتباط برقرار کنیم و قیمت نفت به دلیل همین راهبرد به شدت کاهش پیدا کرده بود و پول نفت به کشور برنمی‌گشت.

وی با بیان اینکه دولت فعلی ماهانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از تعهدات دولت قبل را پرداخت می‌کند، اظهار داشت: هزینه سازش با آمریکا از مقاومت بسیار بیشتر است.

آیت الله دولابی با اشاره به خاک خوردن ۱۲ ساله طرح رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۲ سال توسط دولت فعلی احیا شد.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل کشور با مشکل قطعی برق و صف‌های طولانی مرغ مواجه بود، عنوان کرد: زمانی که رئیسی دولت را تحویل گرفت فقط به اندازه ۱۵ روز در انبارها گندم بود اما اکنون تمامی انبارهای ذخایر استراتژیک پر هستند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه در آمد کشاورزان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، افزود: پیش‌بینی شده است در سال بعد ۱۱ میلیون تن گندم خریداری شود و کشور در گندم به خودکفایی برسد.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف کشور منصفانه و بدون سیاه‌نمایی گفته شود، تصریح کرد: امروز مسکن یک معضل در کشور است.

آیت الله دولابی با بیان اینکه زمانی جوانان آرزوی خرید مسکن داشتند، ادامه داد: امروز اجازه یک واحد مسکونی برای جوانان آرزو شده است و این امر دستاورد دولت قبل است.

وی با اشاره به واگذاری زمین به جوانان در برخی از استان‌ها، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت می‌تواند واگذاری زمین به جوانان باشد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به وظایف استاتید دانشگاه‌ها در حوزه جهاد تبیین، افزود: تحلیل درست از جریانات سیاسی جهان و جایگاه ایران در این معادله قدرت، بیان نقاط قوت کشور به صورت مستند و بیان منصفانه نقاط ضعف کشور از وظایف اساتید دانشگاه‌ها در حوزه جهاد تبیین است./ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ]
از دست این دولت قبل.اگه این دولت قبل نبود باعث و بانی این وضع فلاکت بار فعلی رو میخواستید گردن کی بندازید
فرم ارسال نظر