logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۸۷۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

فروش اماکن بلااستفاده آموزش‌وپرورش برای تکمیل و احداث مدارس جدید در زنجان+فیلم

فروش-اماکن-بلااستفاده-آموزش‌وپرورش-برای-تکمیل-و-احداث-مدارس-جدید-در-زنجان+فیلم
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از فروش اماکن بلااستفاده آموزش‌وپرورش برای تکمیل و احداث مدارس جدید در محل‌های موردنیاز آموزش‌وپرورش خبرداد.

حمید رضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مدارس شهر زنجان که در داخل هسته مرکزی شهر قرار دارد، اظهار کرد: مدرسه راهنمایی چمران، فروشگاه فرهنگیان، دو دبیرستان دخترانه، و یک سالن ورزشی در داخل طرح سبزه‌میدان قرارگرفته و تخریب‌شده است.

وی با اشاره به تخریب مدرسه ابتدایی و راهنمایی توفیق که در هسته مرکزی شهر قرار داشت، ابراز کرد: از فضا دو مدرسه برای ساخت مدرسه ابتدایی توفیق استفاده کردیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه، و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره جابجایی جمعیت شهر زنجان از هسته اولیه شهر به شهرک‌های اقماری، تصریح کرد: بیشترین جمعیت دانش‌آموزی شهر زنجان با توجه به سن والدین دانش آموزان که جوان هستند در شهرک‌های اقماری و تازه تأسیس است.

وی با اشاره به جابجایی جمعیت از هسته اولیه شهر به شهرک‌های اقماری و تازه تأسیس و بلااستفاده ماندن برخی از مدارس در هسته اولیه شهر، عنوان کرد: یک سری فضای آموزشی ما که در داخل بافت فرسوده و هسته اولیه شهر است که دارای ارزش‌افزوده بالایی است.

اسلامی با اشاره به طرح وزیر آموزش‌وپرورش برای تأمین بخشی از نیاز آموزش‌وپرورش به مدرسه از منابع و دارایی‌های آموزش‌وپرورش، عنوان کرد: طرحی که وزیر آموزش و پرورش در این خصوص داشتند و دبیر پیگیری این امر هم سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور انتخاب شد، بحث تبدیل به احسن کردن یا و فروش اماکن و فضای‌های آموزشی فاقد کاربری برای آموزش‌وپرورش است.

وی با بیان اینکه این اماکن از طریق مناقصه به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: پول فروش اماکن فاقد کاربری آموزش و پروش در جهت تکمیل و احداث مدارس جدید در شهرک‌های اقماری و محل‌های موردنیاز آموزش‌وپرورش هزینه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان بیان کرد: در این خصوص کارگروهی در سطح سازمان نوسازی مدارس کشور تشکیل‌شده است و به‌تبع آن در استان‌ها با محوریت اداره کل آموزش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تشکیل‌شده است، تا فضاها و اماکن و زمین‌ها و املاک متعلق آموزش‌وپرورش شناسایی شود و در فرایند قیمت‌گذاری قرار گیرد تا از طریق مناقصه به فروش برسد.

وی با اشاره به واریز مبالغ فروش امکان آموزش‌وپرورش به خزانه، افزود: از دولت قول گرفته‌شده است تا این اعتبارات در راستای تکمیل و احداث مدارس جدید استفاده شود./ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر