logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۸۷۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

اعمال محدودیت مصرف گاز در ۴۸ واحد صنعتی استان زنجان/ ادارات پر مصرف با قطعی گاز مواجه خواهند شد

اعمال-محدودیت-مصرف-گاز-در-۴۸-واحد-صنعتی-استان-زنجان-ادارات-پر-مصرف-با-قطعی-گاز-مواجه-خواهند-شد
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اعمال محدودیت مصرف گاز در ۴۸ واحد صنعتی گفت: ادارات پر مصرف نیز در صورت عدم رعایت الگوی مصرف با قطعی گاز مواجه خواهند شد.

رحیم سلیمانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه اولویت تامین گاز بخش خانگی است، اظهار داشت: برای پایداری تامین گاز خانگی، محدودیت برای مصرف گاز در بخش صنعت ایجاد شده است.

وی افزود: در سطح استان گاز ۴۸ واحد صنعتی از جمله سیمان، آجر پزی‌ها، صنایع کوچک، نیروگاه‌های کوچک و فولاد قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه برخی صنایع نیز مجوز استفاده ۵۰ درصدی از گاز دارند، گفت: مابقی نیاز به سوخت باید از سوخت جایگزین تامین شود.

وی با بیان اینکه طبق مقررات و قانون موجود به تمام صنایع در فصل تابستان اطلاع رسانی شده بود تا سوخت جایگزین را تامین نمایند، تصریح کرد: تعهد شرکت گاز به صنایع تامین گاز در ۸ ماه سال است و ‌۴ ماه بعدی صنایع باید سوخت جایگزین تهیه کنند.

سلیمانیان با بیان اینکه سال گذشته تنها ۳ روز قطعی گاز صنایع در استان را داشتیم، گفت: احتمال دارد امسال تعداد روز‌هایی که قطعی‌گاز بیشتر شود وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز در طول ۲۴ ساعت گذشته در استان ۹ میلیون ۲۰۰ میلیون متر مکعب بود، بیان کرد: پیش‌بینی برای مصرف بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب بود اما اعمال محدودیت‌ها میزان مصرف را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین در خصوص قطعی گاز ادارات پر مصرف نیز یادآور شد: دمای بهینه هوا در ادارات ۱۸ درجه سانتی گراد است، در صورتی که ادارات مصرف مازاد داشته باشند در مرحله اول اخطار خواهند گرفت و اگر رعایت انجام نگیرد منجر به قطعی گاز خواهد شد.

وی از مردم درخواست کرد، تا در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و دمای محیط ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را رعایت نمایند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر