logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۸۷۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

قرارداد پنج ساله صادرات ماهی از زنجان به روسیه منعقد شد

قرارداد-پنج-ساله-صادرات-ماهی-از-زنجان-به-روسیه-منعقد-شد
مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت صادرات ۹ هزار تن ماهی در سال از استان زنجان وجود دارد گفت‌: پایانه صادراتی استان زنجان قرار داد پنج ساله صادرات ماهی با روسیه منعقد کرده است.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پایانه صادراتی استان زنجان قرار داد پنج ساله صادرات ماهی با روسیه منعقد کرده است.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه صادرات ماهی به روسیه نیازمند دریافت کد ریجستر است، گفت: با شرکت خرم پروتئین هماهنگی انجام شده تا بعد از بازدید روسی‌ها از این مجموعه مجوز بسته بندی ماهی فراهم و در نهایت از طریق پایانه صادراتی صادرات ماهی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از دو سال پیش اقدامات برای بازدید روسیه از مجموعه خرم پروتئین انجام شده است، بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا این بازدید با وقفه دو ساله رو به رو شد.

حقی‌راد با بیان اینکه امسال نیز صادرات ماهی انجام شده است، گفت: سالانه صادرات ماهی زنجان به کشورهایی همچون آذربایجان و عراق انجام می‌گرفت که امسال به دلیل جنگ آذربایجان این امر انجام نگرفت.

وی اذعان کرد: امسال۲۰۰ تن ماهی از زنجان خریداری و در قم بسته‌بندی و به روسیه صادر شد.

مدیر امور شیلات استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۵ هزار تن ماهی در استان تولید می شود، گفت: اگر سرانه مصرف از میزان تولیدی کم شود بقیه ماهی تولیدی که تقریبا ۹ هزار تن است از استان صادر می‌شود که ممکن است مقصد صادرات استان‌های دیگر و کشور‌های دیگر باشد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد خوراک ماهی زنجان از استان چهار محال بختیاری تامین می‌شود، گفت: طبق قرار داد موجود خوراک از این استان خریداری، و در مقابل ماهی تولیدی تحویل این استان می‌شود.

زهرا بیات

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر