logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۸۷۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

۲۰۰ هزار لیتر محلول یخ زدا در عملیات برف‌روبی امروز شهرداری زنجان استفاده شد/ استفاده از نمک به شدت کاهش یافت

۲۰۰-هزار-لیتر-محلول-یخ-زدا-در-عملیات-برف‌روبی-امروز-شهرداری-زنجان-استفاده-شد-استفاده-از-نمک-به-شدت-کاهش-یافت
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به بکارگیری ۱۰۰۰ نفر نیرو در ستاد برف‌روبی شهر زنجان گفت: قریب به ۲۰۰ هزار لیتر محلول یخ زدا نیز استفاده شد که تاثیر مثبت آن نیز کاملا مشهود است.

غلامحسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شهرداری آمادگی کامل در بحث مدیریت عملیات زمستانه داشت، به طوری که روز گذشته از ساعت ۱۰.۳۰ دقیقه صبح جلسه ستاد عملیات زمستانه برای بارش برف، فراخوان نیرو و تجهیزات انجام شد.

وی افزود: تجهیزات و نیروها از ساعت ۱۵ بعد از ظهر فراخوان و در محل‌های تعیین شده حضور یافتند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه اولین اقدام در عملیات زمستانه بحث پاشش محلول قبل از بارش بود، گفت: از ساعت ۲۰ تمام ماشین آلات‌ و نیروها در محل‌های تعیین شده مستقر شدند و از ساعت ۱.۳۰ شب عملیات در مناطق چهار گانه با محلول پاشی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش این است به دلیل مسائل زیست محیطی و تاثیر مخرب نمک بر تاسیسات شهری، از این ماده کمتر استفاده شود، عنوان کرد: محلول پاشی میزان استفاده از نک را شدیدا کاهش داد.

این مسئول تصریح کرد: در راستای یخ‌زدایی؛ نمک پاشی در مناطق چهارگانه در معابر اصلی کاملا کنترل شده انجام شد هر چند ممکن است در بخش‌های به صورت جزئی نمک پاشی انجام نشده باشد.

احمدی با بیان اینکه ۱۸۰ دستگاه خودروی ویژه عملیات سه گانه برای جلوگیری از یخ زدایی و برف روبی، به کار گرفته شد ادامه داد: در حدود ۱۰۰۰ نفر در این عملیات ستاد برف روبی امروز حضور دارند.

وی در خصوص میزان استفاده از محلول یخ زدا نیز گفت: در حدود ۲۰۰ هزار لیتر در این مرحله محلول یخ زدا استفاده و تاثیر مثبت آن کاملا مشاهده شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر