logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۸۷۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت؛

هجمه جنگ شناختی دشمن به مرزهای عقیدتی و باورهای دینی/ تفکر انقلابی عامل مهم برون رفت از مشکلات امروز جامعه است

هجمه-جنگ-شناختی-دشمن-به-مرزهای-عقیدتی-و-باورهای-دینی-تفکر-انقلابی-عامل-مهم-برون-رفت-از-مشکلات-امروز-جامعه-است
جهاد تبیین در عصر کنونی لازم و ضروری است زیرا دشمن می خواهد با سیاه نمایی و تبلیغات دورغین جای حق و باطل را عوض کند.

به گزارش موج رسا; تفکر انقلابی عامل مهم برون رفت از مشکلات امروز جامعه و آنچه باید با آن توجه کنیم و رهبر معظم انقلاب"مدظله العالی" مورد توجه قرار داده‌اند این است که باید به معنای واقعی کلمه جهاد را در جهاد تبیین به کار ببریم.

جهاد تبیین در مفهوم کلی یعنی بیان حقایق و واقعیت ها، یک تحول انقلابی و یک جهاد به سوی کشف و بیان حقایق در برابر ابهام آفرینی و پرده افکنی دشمنان بر روی حقایق.

به تعبیر دیگر، در یک وجه ضرورت جهاد تبیین، مربوط به مبارزه با دشمن است؛ دشمنی که استاد تحریف و قلب حقایق و -به اصطلاح- عملیات روانی است و در این کار دارای سابقه‌ای چند هزار ساله است.

مقام عظمای ولایت، لازمه موفقیت در جهاد تبیین را به‌روزرسانی ابزارها در جنگ نرم دانسته اند و می‌فرمایند همچنان که دیگر نمی‌توان در جنگ‌های سخت از ابزارهای قدیمی استفاده کرد، در جنگ نرم نیز باید ابزارهای خود را به روز رسانی کنیم.

جنگ‌های ترکیبی با هدف بی‌ثبات‌‌سازی کشور هدف و قطبی‌ کردن یک جامعه، صورت می‌گیرد. در این جنگ‌ها، کشور متخاصم، ایدئولوژی و افکار عمومی مردم را هدف قرار داده و سعی می‌کند با جذب سیاستمداران یا سلبریتی‌های صاحب نفوذ، زمینه را برای ورود خود به کشور هدف و بسترسازی در اذهان عمومی مهیا سازد.

اگر بخواهیم تبیین را بر پایه و با استناد به روایات و احادیث ریشه یابی و جستجو کنیم درمی یابیم که تمام انبیای الهی و امامان معصوم (علیهم السلام) و حتی شخصیت های واجب التعظیم و منتصب به آن ها، تبیین حقایق عالم، تبیین شخصیتی و ظرفیت های مادی و معنوی انسان و تبیین هر آنچه که فضایل انسانی را بر رذایل حیوانی ارجحیت می بخشد، در دستور کار و رسالت خود قرار داده اند.

مراقب ابزارهای تحریف و عملیات های روانی دشمن باشید، برای آن ها برنامه ریزی کنید، در فضای مجازی فعال باشید، جامعه جوان کشور را پویا و با نشاط نگه دارید، به مردم امید بدهید و... که همه و همه موید این نکته مهم است که در تمامی این برنامه ها، کلید واژه تبیین به منزله موتور محرکی است که صاحبان کلام و قلم، مسئولان دولتی و حکومتی، اصحاب رسانه، جامعه اساتید و معلمان، هنرمند و ورزشکار و حتی پلیس در تراز انقلاب باید به آن توجهی عمیق و هوشمندانه داشته باشند.

امروز جنگ شناختی دشمن به مرزهای عقیدتی و باورهای دینی ما هجمه وارد کرده است که در همین خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین را با قید فوریت و قطعی مورد تاکید قرار دادند، اگر مرزهای فیزیکی کشور مورد حمله قرار گیرد، سنگر و مواضع مشخص است اما در جنگ ترکیبی و نرم امروز، ارزش ها و باورهای دینی جامعه به ویژه نسل جوان مورد حمله قرار گرفته است و خاکریزها مشخص نیست.

جهاد تبیین در عصر کنونی لازم و ضروری است زیرا دشمن می خواهد با سیاه نمایی و تبلیغات دورغین جای حق و باطل را عوض کند و به نوعی در شناخت ظالم و مظلوم ایجاد شک و شبه کند که باید با استفاده از جهاد تبیین و ارتقاء بصیرت دینی حقایق را به خوبی به افراد جامعه بشناسانیم.

تفکر انقلابی عامل مهم برون رفت از مشکلات امروز جامعه است و نیروهای مسلح در حفظ آرمان‌ های انقلاب اسلامی نقشی تعیین‌ کننده دارند و تحریم، نفوذ و انواع تهدیدات دشمن با ترویج این تفکر، نقش بر آب می‌ شود.

پشتوانه مردمی مشخصه بارز نظام اسلامی است و پیوند ناگسستنی میان مردم و ولایت‌ فقیه از عمده‌ ترین علل موفقیت‌ های ما و ناکامی‌های دشمنان بوده‌ است؛ امروز باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم سختی‌ ها ما را از مسیر انقلاب منحرف کند تا ان‌ شاءالله پرچم همیشه برافراشته این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی‌عصر (عج) بسپاریم.

هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه و کم ارزش نشان دادن دستاوردها و موفقیت های کشور است که جهاد تبیین بهترین راهکار برای مقابله با شیطنت های دشمن در جنگ نرم است و از این طریق می توان به سوالات و شبهات مردم به خصوص قشر جوان پاسخ های منطقی داد.

یادداشت از سرتیپ دوم ستاد "محمد طراقیه" فرمانده انتظامی استان زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر