logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۸۷۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

سالانه ۱۱ هزار تن کشمش در شهرستان خرمدره تولید می‌شود

سالانه-۱۱-هزار-تن-کشمش-در-شهرستان-خرمدره-تولید-می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با بیان اینکه طرح فراز مهم‌ترین راهکار مقابله با آفت زنجره باغات انگور است، گفت: بعد از سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان مقرر شد تا توجه ویژه به اجرای طرح فراز در باغات انگور شود.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات شهرستان خرمدره مختص انگور است، اظهار داشت: سالانه در شرایط عادی ۵۰ هزار تن انگور از باغات برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد محصول تولیدی به کشمش تبدیل می‌شود، افزود: امسال میزان تولید کشمش ۷ هزار تن بود. بخشی از کشمش تولیدی یکی از محصولاتی است که در سبد صادراتی استان قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورری شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه باغات این شهرستان نقش عمده در اشتغال منطقه دارد، یادآور شد: این امر می‌طلبد تا توجه ویژه به این شهرستان انجام گیرد.

وی بیان کرد: در کنار سرمازدگی که سالانه سیب از بین رفتن حجمی از محصول می‌شود، آفت زنجره نیز یکی از تهدیدات مهم در این راستا محسوب می‌شود. 

محمدی با اشاره به اینکه طرح فراز یکی از مهم‌ترین روش‌های ممانعت از گسترش این آفت است، گفت: بعد از سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان نیز مقرر شد تا توجه ویژه به این امر انجام شود.

وی یادآور شد: ازجمله راههای مقابله با آفت زنجره مو و کاهش خسارت آن که می بایست باغداران به اتفاق انجام دهند تغذیه اصولی باغات، رعایت بهداشت باغات ،بیل کاری، ازبین بردن علفهای هرز، بریدن سرشاخه های آلوده به تخم آفت زنجره و خارج کردن آنها ازباغ در زمان تخم گذاری آفت، داربستی کردن باغات، انجام یخ آب زمستانه است که داربستی کردن باغات انگور در انجام امور باغداری و کنترل آفت زنجره و افزایش عملکرد بسیار موثر است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر