logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۸۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل سازمان بیمه تامین اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

اوایل سال جاری سازمان تامین اجتماعی با بار مالی سنگین مواجه شد

اوایل-سال-جاری-سازمان-تامین-اجتماعی-با-بار-مالی-سنگین-مواجه-شد-
مدیرکل سازمان بیمه تامین اجتماعی استان زنجان گفت‌: با افزایش حداقل حقوق کارگران در اواخر اسفند ماه سال گذشته و سپس اعتراضات سایر مستمری‌بگیران بابت افزایش حقوق که رخ داد؛ سازمان با بار مالی بسیار سنگین مواجه شد.

محمود عزیز‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمدی، هزینه‌ای است ‌و باید وصولی انجام شود تا هزینه نیز صورت پذیرد. که این وصولی شاخه‌های درمان، پرداخت مستمری، پرداخت تعهدات کوتاه مدت و سایر امور را شامل می‌شود.

وی افزود: با افزایش حداقل حقوق کارگران در اواخر اسفند ماه و سپس اعتراضات سایر مستمری‌بگیران بابت افزایش حقوق که رخ داد؛ سازمان با بار مالی بسیار سنگین مواجه شد.

این مسئول اذعان کرد: این بار مالی تحمیل شده به سازمان باید پرداخت می‌شد و این امر نیز انجام گرفت با این شرایط عملا فشار مالی بسیاری به سازمان وارد شد.

مدیرکل سازمان بیمه تامین اجتماعی استان زنجان گفت‌: افزایش تورم و هزینه‌ها نیز به دنبال افزایش حقوق و مستمری‌ها رخ داد. با این شرایط یکی از شاخه‌هایی که شدیدا دچار افزایش قیمت شد، هزینه‌های درمان بود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با ۵۰ هزار مرکز درمانی طرف قرار داد است که هر یک این مراکز نیز باید تسویه حساب‌های خود را انجام می‌دادند اذعان کرد: افزایش قیمت در بخش درمان، سازمان تامین اجتماعی را با شوک شدیدی مواجه کرد.

عزیزخانی با بیان اینکه مدیران تصمیم گیر در سطح کلان با سیاست‌های مالی مناسب، توانستند بسیاری از مسائل را حل کنند، گفت: در استان زنجان نیز تا پایان آذرماه کلیه بدهی‌ها به داروخانه‌ها و مراکز درمانی طرف قرار داد تسویه شد و تا پایان آذرماه این بدهی به صفر رسیده و دغدغه‌ای از این بابت نیست./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر