logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۸۶۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
گزارش جدید محققان؛

پاندمی دو ساله کووید ۱۹ عامل نزدیک به ۱۵ میلیون مرگ در جهان

پاندمی-دو-ساله-کووید-۱۹-عامل-نزدیک-به-۱۵-میلیون-مرگ-در-جهان
بر اساس ارقام منتشرشده، پیش بینی می شود که کووید ۱۹ یکی از علل اصلی مرگ و میر در سال ۲۰۲۰ و علت اصلی مرگ و میر در سال ۲۰۲۱ بوده باشد.

به گزارش موج رسا; به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مدیسن نت، بر اساس تحلیل جدید، هند، روسیه، اندونزی، ایالات متحده، برزیل و مکزیک بیشترین مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ متحمل شدند.

به گفته محققان، هند به تنهایی ۴.۷ میلیون مورد مرگ و میر در طول دوره دو ساله را به خود اختصاص داده است، که این کشور را با بیشترین آسیب در طول این همه گیری تبدیل کرده است.

«جاناتان ویکفیلد»، محقق ارشد از دانشگاه واشنگتن، در این باره گفت: «بیش از یک سوم از کل مرگ و میرهای مرتبط با کووید در جنوب شرقی آسیا با حدود ۶ میلیون مرگ، رخ داده است، که عمدتاً در هند بوده است.»

بر اساس این گزارش، روسیه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نزدیک به ۱.۱ میلیون مرگ و میر داشته است و پس از آن اندونزی (۱ میلیون) و ایالات متحده (۹۳۲۰۰۰) قرار دارند.

ویکفیلد گفت: قاره آمریکا و مناطق اروپایی بعد از آسیای جنوب شرقی بیشترین مرگ و میرهای پاندمی را متحمل شدند که هر کدام با حدود ۳.۲ میلیون مرگ و میر مواجه بودند.

در مجموع، نتایج نشان داد که از هر پنج مورد مرگ و میر بیش از حد کووید ۱۹، چهار مورد در این دو سال در آسیای جنوب شرقی، آمریکا یا اروپا رخ داده است.

تجزیه و تحلیل‌ها به این نتیجه رسید که کووید ۱۹ عامل حدود ۱۴.۸ میلیون مرگ و میر بیش از حد در جهان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بوده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر