logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۸۶۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

آماری از تعداد قلاده‌های پلنگ در استان زنجان نیست/ارتفاعات استان زنجان در قرق پلنگ‌ها است

آماری-از-تعداد-قلاده‌های-پلنگ-در-استان-زنجان-نیست-ارتفاعات-استان-زنجان-در-قرق-پلنگ‌ها-است
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه پلنگ حیوانی قلمرو طلب است که سطح وسیعی را شامل می‌شود، گفت: آماری از تعداد قلاده پلنگ‌ها در استان نیست.

پرویز رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه فیله خاصه زنجان اظهار داشت: با توجه به وجود طعمه و زیست ۴۵۰ آهو در این منطقه، این مکان مناسب برای زیست پلنگ است.

وی با بیان اینکه گونه جانوری شاخص و نادر، حیوانی قلمروطلب است، افزود: اگر طعمه کافی در زیستگاه داشته باشد در این صورت به دام‌های اهلی و انسان‌ها نزدیک نمی‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه هر پلنگ نر قلمرو خود را به نحوی انتخاب می‌کند که چند ماده را در برگیرد، گفت: با توجه به قلمرو طلب بودن این حیوان نمی‌توان آماری از تعداد قلاده پلنگ‌ها در استان داشت. 

وی با بیان اینکه کل و بز و گراز و در مواقعی نیز خرگوش‌ها، غذای دلخواه پلنگ‌ها هستند اذعان کرد: بنابراین این جانور بسیار زیبا در کوه‌های واقع در شهرستان طارم و منطقه قره‌پشتلو شهرستان زنجان که طعمه به اندازه کافی وجود دارد زندگی می‌کند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر