logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۸۶۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان:

20 نقطه حادثه‌خیز در استان زنجان احصا شده است/ دشمن نتوانست در حمل‌ونقل کالا خللی وارد کند

-20-نقطه-حادثه‌خیز-در-استان-زنجان-احصا-شده-است-دشمن-نتوانست-در-حمل‌ونقل-کالا-خللی-وارد-کند
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بابیان اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز بر عهده معاونت راهداری است، گفت: سال گذشته ۲۰ نقطه حادثه‌خیز احصا شده است.

به گزارش موج رسا; علی مدقالچی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل کالا ۸۴ باب شرکت حمل‌ونقل در استان زنجان فعال است، اظهار کرد: ۳ پایانه بار فعال در شهرهای زنجان، ابهر و ایجرود وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۰ میلیون تن کالا در استان جابجا می‌شود، ابراز کرد: ۵۵۰ انواع ناوگان باربری نیمه سنگین و سنگین در استان فعال است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۷ هزار راننده در حوزه حمل‌ونقل کالا در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در استان زنجان ۳۷ باب شرکت مسافربری فعال است و در سال حدود ۸۸۰ هزار نفر جابجا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۱ دستگاه اتوبوس در زنجان فعالیت می‌کند که ازاین‌بین ۸۴ دستگاه وی‌ای پی است، عنوان کرد: ۱۳۲۸ راننده در بخش مسافر در استان زنجان فعال هستند.

مدقالچی با اشاره به نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی و حمل کالا، ادامه داد: استان زنجان در بخش معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کالا جزو ده استان برتر کشور هستند.

شناسایی 20 نقطه حادثه‌خیز

وی با اشاره به شناسایی نقاط پرحادثه جاده‌های استان زنجان، افزود: علت تصادفات در جاده‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد تا از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه ۴ شرکت ترانزیت در استان زنجان فعال است، ابراز کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به طرق مختلف تخلفات رانندگی را موردبررسی قرار می‌دهد و در صورت احراز تخلف راننده و شرکت به کمیسیون مربوطه جهت برخورد معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز بر عهده معاونت راهداری است، تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ نقطه حادثه‌خیز احصا شده است.

مدقالچی با بیان اینکه ۱۳۱ دستگاه اتوبوس در حوزه حمل‌ونقل عمومی در استان زنجان فعال است، عنوان کرد: ۸۲۰ دستگاه از انواع ناوگان حمل‌ونقل در استان زنجان فعال است و  ۱۶۳۸ نفر راننده این حوزه در استان وجود دارد.

ناوگان حمل‌ونقل کالا فرسوده است

وی با اشاره به عمر ناوگان حمل‌ونقل استان زنجان، ادامه داد: عمر ناوگان حمل‌ونقل کالا ۱۹.۹۶ سال است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه دولت برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی ۲ برنامه در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: ۱۲ دستگاه اتوبوس و ۳۷ دستگاه مینی‌بوس برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک معرفی‌شده‌اند.

وی با اشاره به فراخوان‌های صادرشده در زمان اغتشاشات مبنی بر اعتصاب رانندگان، ابراز کرد: دشمن نتوانست با این فراخوان‌ها در حمل‌ونقل کالا مشکل و خللی ایجاد کند.

مدقالچی با بیان اینکه در فصل سرما میزان حمل کالا کاهش پیدا می‌کند، افزود: کاهش حمل‌ونقل کالا در استان زنجان به دلیل کاهش تقاضای آهن در بازار تهران است.

رفع مشکلات پایانه‌های مسافربری

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۳ باب ترمینال حرفه‌ای وجود دارد، ابراز کرد: نواقصات ترمینال زنجان در حال رفع شدن است و امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه عمر ترمینال زنجان ۳۰ سال است، تصریح کرد: عمر ترمینال ابهر بیش از ۲۵ سال است و  در ترمینال ابهر با کمبود جا مواجه هستیم و ترمینال خدابنده با مشکلات بسیاری مواجه است.

وی با اشاره به وجود انحصار در صنعت خودروسازی ایران، افزود: ناوگان خوبی در کشور وجود ندارد که ما شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر