logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۸۶۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

اخذ مجوز واحد‌های فناور از سازمان غذا و دارو مشکل است/ وجود ۳۵ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه زنجان

اخذ-مجوز-واحد‌های-فناور-از-سازمان-غذا-و-دارو-مشکل-است-وجود-۳۵-واحد-فناور-در-مرکز-رشد-دانشگاه-زنجان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه سازمان ها همکاری لازم را در ارائه مجوز به واحد‌های فناور دارند گفت: اما یکی از مشکلات بزرگ شرکت ها اخذ مجوز‌ در زمینه غذا، دارو و دامپزشکی است که گاها برخی شرکت ها به دلایل غیر علمی نتوانسته اند مجوز لازم را اخذ کنند.

جلال صبا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان ۱۸ سال پیش افتتاح شده است، اظهار داشت: این مرکز رشد یکی از مراکز جا افتاده در سطح کشور است و از کارهای فناورانه استادید، دانشجویان و دانش‌آموختگان همواره استقبال دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد شرایط نیمه واقعی برای پرورش ایده‌های خلاق است، گفت: سعی می کنیم تا دوره‌های چند ماهه برای افرادی که دارای ایده هستند برگزار کنیم تا در آینده‌ بتوانند ایده‌های خود را تجاری سازی کرده و وارد بازار نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه زنجان دارای دو قسمت است گفت: در مرکز رشد واحد‌های فناور؛ در مرحله پیش رشد و رشد جذب می‌شود. به طوری که در مرحله پیش رشد ۳ تا ۶ ماه و مرحله رشد ۳ تا ۵ سال از خدمات، فضا برخوردار می‌شوند. 

وی اذعان کرد: خدمات که در اختیار واحد‌ها قرار می‌گیرد شامل دفتر کار، کارگاه ها، زمین زراعی و تسهیلات است به طوری که فضاها با قیمت مناسب در اختیار واحد‌ها قرار می‌گیرد.

صبا با اشاره به اینکه ۳۵ شرکت در مراکز رشد دانشگاه زنجان وجود دارد گفت: هر واحد فناور بعد از رشد از مرکز خارج و شرکت های جدید وارد می‌شود.

وی در خصوص وجود رشته‌های شاخص در مرکز رشد دانشگاه زنجان نیز گفت: در تمام رشته‌های دانشگاهی حتی علوم انسانی، مرکز رشد دانشگاه، جذب و پذیریش دارد و مختص یک رشته خاص نیست با این حال در اغلب زمینه ها از جمله صنایع شیمیایی، عمران واحد‌های شاخص وجود دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان در پاسخ به تجاری سازی شدن شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه زنجان گفت: شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه زنجان چندان وارد فاز صادرات نشده‌اند و این مشکل یکی از مشکلات اساسی است با این وجود نمی‌توان انتظاری برای صادرات شرکت‌های در حال رشد دانشگاه داشت. 

وی با بیان اینکه شرکت‌های در حال رشد دانشگاه در زمینه بازار داخلی فعال هستند و توانستند محصولات را در بازار داخلی به فروش برسانند، گفت: واحد‌های فناور دانشگاه زنجان تجارتی در بازار خارجی انجام نداده‌اند.

وی در خصوص ارائه مجوز به شرکت‌های فناور که در زمینه اخذ مجوز مشکل دارند، گفت: خوشبختانه سازمان ها همکاری لازم را در ارائه مجوز به واحد‌های فناور دارند اما یکی از مشکلات بزرگ شرکت ها اخذ مجوز‌ در زمینه غذا و دارو و دامپزشکی است که گاها برخی شرکت‌ها به دلایل غیر علمی نتوانسته‌اند مجوز لازم را اخذ کنند با این حال این مسئله صرفا استانی نیست و در سطح کشوری مطرح است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر