logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۸۶۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا؛

۶۰ ورزشکار پیوند اعضا به مسابقات جهانی استرالیا اعزام می‌شوند/ وجود ۱۲ هزار ورزشکار بیماران خاص در کشور

۶۰-ورزشکار-پیوند-اعضا-به-مسابقات-جهانی-استرالیا-اعزام-می‌شوند-وجود-۱۲-هزار-ورزشکار-بیماران-خاص-در-کشور
دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با بیان اینکه مسابقات جهانی پیوند اعضا در فرودین ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود گفت: ۶۰ ورزشکار پیوند اعضا این فدراسیون به این مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش پیوند بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان، سید محسن موسوی با بیان اینکه امروز در حال برگزاری مسابقات قهرمان کشوری هموفیلی به میزبانی استان زنجان هستیم اظهار کرد: این مسابقات در سه رشته دارت ،شطرنج و پتانک در دو رده بانوان و آقایان در دو گروه سنی زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ برگزار می شود.

وی افزود: سعی ما بر این است که به جهت توسعه و ترویج سلامتی بین ورزشکاران بیماران خاص ورزش ها را توسط هیئت های استانی توسعه کنیم.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تصریح کرد: امروز شاهد رقابت بیش از ۶۰ نفر از ورزشکاران هموفیلی سراسر کشور هستیم که نتایج مسابقات در پایان روز و اختتامیه اعلام خواهد شد .

موسوی با اشاره به اینکه ۵ گروه بیماران خاص از جمله ، ام اس، دیابت،هموفیلی، همودیالیزی و تالاسمی و پیوند عضو تحت پوشش این فدراسیون هستند افزود : در مجموع این فدراسیون بالغ بر ۱۲ هزار ورزشکار دارد .

وی با بیان اینکه ورزشکاران تیم ملی متناسب با فدراسیون جهانی انتخاب می‌شود اظهار کرد: متأسفانه فدراسیون جهانی فقط ورزشکاران پیوند اعضا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه متناسب با بودجه تزریقی و منابع مالی فدراسیون این تعداد افراد تیم ملی افزایش یا کاهش می‌یابد در آخرین دوره مسابقات افزود : در آخرین دوره اعزام مسابقات ۲۰۱۹ انگستان بود که ۴۰ ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند .

موسوی با بیان اینکه این فدراسیون در تلاش است تا به صورت متناوب برنامه های ورزشی و آموزشی را برای ورزشکاران برگزار کند بیان کرد: معمولا برنامه هایی که اجرا می‌شود شامل برنامه های فرهنگی و تفریحی است چرا که رسالت ما شاد کردن روحیه ورزشکاران برای مقابله با بیماری است .

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که این فدراسیون تنها فدراسیونی است که تمام رویداد های آموزشی ،اردویی و مسابقات را که برای ورزشکاران برگزار می‌کند به بصورت رایگان است افزود : اکثر بسیاری از این ورزشکاران از قشر کمتر برخوردار جامعه هستند که باید رسالت مان را ایفا کنیم.

بودجه فدراسیون ورزش بیماران خاص در حد ناچیز است‌

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با بیان اینکه متأسّفانه با توجه به افرایش هزینه ها در سطح کشور مجبوریم با توجه به بودجه اندکی که در اختیار داریم با احتیاط هزینه کرد ها را برای ورزشکاران برگزار احتیاط مصرف کنیم افرود: مسلما اگر منابع مالی مناسب و امکاناتی را از دولت و ارگان‌های مختلف کسب کنیم می‌توانیم این هزینه ها و امکانات را در اختیار بیماران قرار دهیم تا شاهد حضور بیشتر این ورزشکاران در مسابقات باشیم .

موسوی تصریح کرد : پیش از این مسابقات به حضور ۵۰۰ ورزشکار برگزار می‌شد که متأسفانه این افرایش هزینه باعث کاهش حضور ورزشکاران در مسابقات می‌شود که امیدواریم مسئولین ذیربط از ورزشکاران چه در قالب منابع مالی و چه در قالب اهدای امکانات و سالن های ورزشی و.... حمایت های لازم را انجام دهند.

و در پایان از حضور ورزشکاران این فدراسیون در مسابقات جهانی پیوند اعضا استرالیا در فرودین ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برای حضور ۶۰ نفر از ورزشکاران در این مسابقات جهانی هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومانی نیاز است که با توجه به بودجه اندک این فدراسیون در تلاشیم این منابع را آماده کنیم تا شاهد حضور این ورزشکاران در مسابقات جهانی باشیم.

زنجان ۳۰۰ ورزشکار حرفه ای  بیماران خاص دارد

محمدرضا طهماسبی شامگاه روز پنجشنبه(۲۴آذرماه) درحاشیه برگزاری مسابقات قهرمان کشوری هموفیلی به میزبانی استان زنجان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سلامت (طبنا)زنجان ؛ با بیان اینکه پنجمین دوره مسابقات کشوری هموفیلی در استان در حال برگزاری است اظهار کرد : بعد از شیوع کرونا بیشترین بدلیل محدودیت برگزاری مسابقات این اولین دوره است مسابقات هموفیلی برگزار می‌شود.

وی با این بیان اینکه این مسابقات در دو رده بانوان و آقایان در حال برگزاری است افزود : مسابقات در سه رشته رشته پتانک، شطرنج و دارت با حضور ورزشکاران هموفیلی سراسر کشور هیئت وزش بیماران خاص است که دو نفر از ورزشکاران این استان در رشته دارت و پتانک حضور دارند.

رئیس هیئت ورزش پیوند بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه مسابقات در سطح خوب برگزار شد افزود : فردا با توجه به جمع بندی داوران مسابقات در آئین اختتامیه نفرات اول تا سوم در دو رده سنی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت ورزش ورزش بیماران خاص استان دارای ۳۰۰ ورزشکار حرفه ای در رشته های مختلف است خاطرنشان کرد: ۸۰ نفر از این ورزشکاران قهرمان ورزشی و ۱۷ نفر عضو تیم ملی هستند .

این مسئول اظهار داشت: ورزش تاثیر بسیار زیادی در بهبودی روحی روانی و جسمی بیماران و تقویت حضور در فعالیت های اجتماعی به عنوان پزشک همراه دارد.

طهماسبی در پایان ضمن قدردانی از خدمات خیرین همیشه در صحنه این استان خواستار پشتیبانی هرچه بیشتر خیرین برای ارتقاء نهادهای فرهنگی ورزشی هیأت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا شد./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر