logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۸۶۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان مطرح کرد؛

افزایش مصرف گاز در زنجان سبب اعمال محدودیت در صنایع شد

افزایش-مصرف-گاز-در-زنجان-سبب-اعمال-محدودیت-در-صنایع-شد
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه مصرف گاز زنجانی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته و منجر به اعمال محدودیت در مصرف صنایع عمده شده است؛ گفت: استمرار گردش چرخ صنعت؛ در گرو مدیریت مصرف گاز توسط مشترکین خانگی و مدیریت مصرف بهینه گاز است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ رحیم سلیمانی نژاد با بیان اینکه در سایه صرفه جویی؛ همه مردم می توانند از گاز طبیعی بهره مند شده و صنایع نیز به تولید بپردازند؛ از مشترکین خانگی، دستگاه های دولتی و ادارات استان خواست؛ نهایت تلاش خود را در مصرف بهینه گاز بکار گیرند.

وی با اشاره به اینکه تنها با رعایت الگوی مصرف بهینه می توانیم ناترازی گاز در بخش تولید و مصرف را کاهش دهیم؛ اظهار کرد: انرژی پاک؛ سهم همه مشترکین صنعتی، تجاری و خانگی است و صرفه جوییِ همگانی برای عبور از روزهای سرد زمستان؛ امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر همکاری همه مشترکین در مدیریت مصرف بهینه گاز طبیعی؛ تصریح کرد: با توجّه به اتصال شبکه سراسری گاز در کشور؛ متاسفانه در صورت توجه نکردنِ مصرف کنندگان خانگی بر صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف گاز، امکان کمبود گاز در برخی نقاط کشور و روی آوردن صنایع به سوخت دوم وجود دارد.

سلیمانی نژاد با بیان اینکه گاز؛ پاک ترین سوخت فسیلی است و به همین دلیل در اثر سوختن؛ حداقل ترین آلاینده ی ممکن را تولید می کند؛ افزود: امروزه راحت طلبی و استفاده ی نادرست از گاز طبیعی بسیار رواج پیدا کرده و متاسفانه بهانه ی این کار؛ عدم توجه جدّی به مصرف بهینه گاز و نا آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه رعایت الگوی مصرف گاز در بخش خانگی می تواند؛ کاهش هزینه های خانوار را نیز در برداشته باشد؛ اذعان کرد: با توجّه به اینکه عمده مصرف در این بخش؛ صرف ایجاد گرمایش در ماه های سرد سال می شود؛ توجه جدّی مردم عزیز در رعایت اصول ایمن و بهینه گاز؛ گامی موثر در جلوگیری از هدر رفتن این نعمت خدادای و ثروت عمومی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان؛ کاهش آلایندگی در محیط زیست، توزیع پایدار گاز و جلوگیری از قطعی گاز صنایع در فصول سرد سال، ایجاد امکان لازم برای پذیرش هر چه بیشتر اشتراک گاز طبیعی و البتّه امکان صادرات هر چه بیشتر و تامین منابع ارزی را از مهم ترین دستاوردهای صرفه جویی و مدیریّت در مصرف بهینه گاز عنوان کرد.

سلیمانی نژاد با بیان اینکه مدیریت مصرف؛ یک الزام ملّی برای همگان است؛ افزود: قطع شدن گاز دردسر هایی به همراه دارد که وقتی رخ دهد، خانواده ها تازه متوجّه می شوند که می توانستند تنها با کم کردن فقط چند درجه از بخاری گازی منزل خود و یا موتورخانه ساختمان و با پوشیدن یک لباس گرم، موجب آرامش اعضای خانواده خود و دیگران و چرخیدن چرخ صنایع شوند.

وی بر مصرف بهینه انرژی گاز تأکید کرد و گفت: از هم استانی های درخواست می کنیم برای صرفه جویی در مصرف انرژی گاز، واقعا" جدیّت به خرج داده و یاریگر هموطنانمان در جای جای ایران اسلامی؛ بلاخص در بخش صنعت باشند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر