logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۸۶۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس قوه قضائیه؛

دشمن در جنگ ترکیبی اخیر در بسیاری از توطئه‌های خود ناکام ماند/ دشمنان نهادهای موثر نظام جمهوری اسلامی را مورد هجمه خود قرارداده است

دشمن-در-جنگ-ترکیبی-اخیر-در-بسیاری-از-توطئه‌های-خود-ناکام-ماند-دشمنان-نهادهای-موثر-نظام-جمهوری-اسلامی-را-مورد-هجمه-خود-قرارداده-است
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما در کشور تامین امنیت است، گفت: دشمن با جنگ ترکیبی و با اقدامات ظالمانه تحریم و عملیات روانی که همزمان شروع کرده و ادامه می دهد؛ و با برداشت غلطی که از ایران کرده بود در بسیاری از توطئه‌های خود ناکام ماند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری زنجان اظهار داشت: خدا را شاکر هستم که توانستم در این استان خوب، مردم خوب متدین انقلابی، با بصیرت و مردم عاشق محمد و آل محمد حضور یابم

وی افزود: امیدوارم خداوند کمک کند تا در سفری که در استان زنجان هستیم گره‌ای از کار‌ها بگشاییم بتوانیم کمکی به مردم باشیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: از جمله وظایف مهم حکومت برای مردم فراهم ساختن بستر برای رشد و آگاهی مردم از همه جهت است، امیدوارم بستری فراهم شود تا مردم در همه زمینه‌ها رشد کنند و به فضائل اسلامی و انسانی آراسته شوند تا زمینه عزت در دنیا و آخرت فراهم شود در این رابطه یکی از وظایف حکومت برقراری امنیت است.

وی اذعان کرد: از جمله وظایف مهم و اصلی حکومت تامین معاش و اشتغال مردم است تا مردم با اشتغال و معاش مناسب با عزت و فراهم ساختن شرایط ارتقا را پیدا کرده و دنیا و آخرتشان تامین شود.

وی با بیان اینکه از وظایف دیگر حکومت برقراری عدالت در سطوح مختلف برای جامعه است عنوان کرد: یک مسئول نیز در مقابل زیر مجموعه خود این وظیفه را دارد و باید عزت و کرامت کارکنان را فراهم کرده تا با عزت و کرامت وظیفه خود را انجام دهند در کنار این امور عدالت نیز باید تامین شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: با این حال همه ما باید به عنوان کارگزاران نظام تلاش خود را به کار ببریم و هر مسئولی نیز باید به این نکات توجه لازم و کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز بر اثر بخشی از ظلم‌هایی که جریان سلطه دارد نه در کشور ما بلکه در بسیاری از کشور‌های گوشه و کنار دنیا، مردم تحت فشارهای مختلف اقتصادی، امنیتی، فرهنگی سیاسی و روانی قرار دارند، عنوان کرد: این ظلم‌ها اختصاص به کشور ما ندارد و کشور ما در این امور شرایط بسیار بهتری نسبت به سایر کشور ها دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی کشورهای دنیا هیچ استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی ندارند و عزت و کرامتشان حفظ نمی شود، گفت: برخی از زیر ساخت های این کشورها را نظام سلطه یا از بین برده یا از بین می برد. همه سرمایه این کشورها را به یغما برده و بر آن ها حکومت کرده و انواع اقسام ظلم ها را تحمیل می کند اما کشور ما از این شرایط بسیار بهتر است با این وجود ماهم قربانی این نظام سلطه در طول زمان از جمله در حال حاضر هستیم این فشار بر قوه قضاییه و مردم وارد می شود.

وی اذعان کرد: امروز دولت و مجلس تلاش می‌کند اما این مقدار حقوقی که به حقوق کارمندان اضافه می شود باتوجه به وضع تورم هیچ اثری ندارد. فرض کنید دو تا ۱۰میلیون در طول سال بر حقوق، مزایا، فوق‌‌العاده ها اضافه شود اما این تورم بیشتر از حقوقی است که اضافه شده است.

زنجان

حجت‌الاسلام اژه‌ای یاداور شد: این امر اختصاص به دستگاه قضا ندارد و برای کل کارکنان شرایط به همین روال است. بنابراین باید دست به دست هم دهیم و این چند وظیفه را به درستی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از این وظایف تامین امنیت است، گفت: دشمن با جنگ ترکیبی و با اقدامات ظالمانه تحریم و عملیات روانی که همزمان شروع کرده و ادامه می دهد؛ برداشت غلطی از ایران کرد و تصورش بر این بود که می‌تواند با جنگ ترکیبی، روانی و اقتصادی با اقدامات تخریبی با جنگ روانی بسیار سنگین می تواند در کشور یک شرایط کاملا ضد امنیتی ایجاد کند. حتی بعد از اغتشاش و آشوب اقدامات بیشتری در برخی از استان‌های هم‌مرز ایجاد کند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: دشمن بر اثر این اشتباهی که از مردم ما پیدا کرده بود که ممکن است مردم از این مسائل ناراحتی داشته باشند، فکر می کرد که نتایج فراخوان اقدام و ندایی که از گلوی شیطانی آنان بر می خیرد همه مردم علیه نظام و ارزش‌ها به پا می خیزند و با این فهم غلط برنامه‌های زیادی تدارک دیده بود که به فضل پروردگار با هوشیاری مردم و حکمت های رهبر فرزانه انقلاب و همه مسئولان اطلاعاتی امنیتی و مهمتر از همه بصیرت مردم بخش اعظم از فتنه دشمن شکست خورد.

وی با بیان اینکه آن‌ها بسیار بیشتر از آنچه که امروز دیده می‌شود برنامه ریزی کرده بودند، گفت: بخش اعظم توطئه دشمن خنثی شد و ناکام ماند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه یکی از اشتباهات فاحش این بود که قرآن و پرچم کشور ما را آتش زدند و حرفایی را به زبان آوردند که هیچ فرد معقولی این حرف‌ها و اقدامات را انجام نمی داد، تصریح کرد: دشمن با اینکه می‌توانست بر همین زخم ها و ضعف مدیریتی مشکلات اداری سوار شود و بیش از این پیش رود اما با همان محاسبات غلط دست به کارهایی زد که مردم فهمیدند و اعلام کردند بله نارضایتی هست، مشکل اقتصادی وجود دارد، مشکل مدیریتی هست اما میدانیم شما خیر خواه ما نیستید و شما برای آینده بهتر تلاش نمی کنید شما برای نابودی ما تلاش می‌کنید. 

وی ادامه داد: اما ایا این فتنه ها تمام شده؟ نه، کماکان دشمن در تلاش است با اقدامات روانی، اقدامات بین المللی و اجماع سازی علیه ما در مجامع بین المللی اقداماتی علیه ما انجام دهد بنابراین کار هنوز تمام نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تحت فشار قرار دادن و هجمه علیه نهادهای موثر نظام جمهوری اسلامی از جمله قوه قضاییه، سپاه و بسیج اظهار داشت: امروز، هر نهاد و دستگاهی که در ساختار جمهوری اسلامی موثرتر و نافذتر است، بیشتر از سوی نظام سلطه مورد هجمه و تحریم قرار می‌گیرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه توصیه‌هایی را خطاب به مسئولان دستگاه قضایی استان زنجان برای صیانت از مجموعه و فرد فرد کارکنان و همچنین تکریم ارباب رجوع مطرح کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مقوله جابجایی‌های مدیریتی در مناصب قضایی گفت: سپردن امور و‌ مسئولیت‌ها به افراد لایق و کاردان، یکی‌ از موضوعات بسیار مهم است؛ هیچ ایراد و عیبی وجود ندارد اگر فردی لایق‌تر و‌شایسته‌تر در منصبی است جایگزین شود و جابجایی مدیریتی صورت بگیرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه موضوع کاهش ۷ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری و محاکم استان زنجان را موضوع بسیار حائز اهمیت و درخور تقدیر دانست و بر تلاش‌های مقامات قضایی در همکاری با دولت و مجلس برای رفع مسائل معیشتی کارکنان دستگاه قضایی تاکید کرد.

همچنین در این نشست، نمایندگان کارکنان قضایی و اداری، سازمان‌های تابعه قضایی و شوراهای حل اختلاف به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر