logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۸۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان خبرداد

کاهش 7 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری استان زنجان

کاهش-7-درصدی-پرونده‌های-ورودی-به-دادگستری-استان-زنجان-
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اينکه یکی از اقدامات برجسته استان که در اولویت پانزده‌گانه مورد تاکید است تقلیل پرونده های ورودی به دادگستری است، گفت: در این راستا در استان زنجان شاهد کاهش ۷ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری زنجان هستیم.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز در دیدار رئیس قوه قضائیه و قضات و کارکنان دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در راستای اجرای فرامین ۸ گانه رهبری برای قوه قضائیه، ۳۲ اقدام موثر انجام شده است، اظهار کرد: یکی از اقدامات برجسته استان که در اولویت پانزده‌گانه مورد تاکید است تقلیل پرونده های ورودی است که در این راستا در استان زنجان شاهد کاهش ۷ درصدی پرونده های ورودی به دادگستری زنجان هستیم.

وی با اشاره به فعال کردن کمیسیون رفع تداخلات در استان زنجان، ابراز کرد: رتبه نخست کشوری را در این زمینه داریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده، تصریح کرد: زمان رسیدگی به پرونده از میانگین ۱۰۱ روز به ۷۹ روز کاهش پیدا کرده است و این یعنی کاهش ۲۲ درصدی زمان رسیدگی به پرونده ها.

وی با اشاره به کاهش ورودی زندان در استان زنجان، عنوان کرد: ورودی زندان نسبت به سال های قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

حجت الاسلام نیارکی با بیان اینکه میانگین موجودی متهم به محکومین در زندان استان زنجان ۷ درصد است، خاطر نشان کرد: در استان زنجان زندان محلی برای نگهداری محکومان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه کمترین میزان محکومین مهریه را در استان داریم و در بازه زمانی این عدد به صفر می رسد، ادامه داد: محکومین مالی در زندان استان زنجان کم است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان عنوان کرد: در استان زنجان مجازات جایگزین حبس ۸ درصد محکومیت ها را شامل می شود که این آمار در کشور کمتر از ۶ درصد است.

وی با بیان اینکه ۵۲۱۰ پرونده تغییر کاربری را در استان زنجان تعیین تکلیف کرده ایم، افزود: اقدامات پیشگیرانه خوبی در برداشت بی رویه از سفره های زیر زمینی انجام شده که منجر به کاهش ۴۰ درصدی حفر چاه غیر مجاز در استان شد.

حجت الاسلام نیارکی با اشاره به کمک دادگستری زنجان به رفع مشکل واحد های تولیدی، افزود: رفع مشکل ۳۸ شرکت پیگری و رفع شده است که یکی از این شرکت های فرصت شغلی ۱۲ هزار نفری دارد.

وی با بیان اینکه ۵ شرکت ورشکسته استان زنجان با پیگیری ها به حالت فعال در آمدند، افزود: ۷۵ هکتار از اراضی که ۳۰ سال مختلف مانده بودند تعیین تکلیف شدند./ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ]
این آمار رو چطوری میگن؟ ما خودمون کارمون افتاد خیلی بیشتر طول کشید‌
فرم ارسال نظر