logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۸۶۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
شهردار زنجان خبر داد؛

بکارگیری ۱۷۹ دستگاه در ستاد برف روبی شهرداری زنجان/ هزینه برف روبی و عملیات زمستانه شهر زنجان ۳۳ میلیارد تومان است

بکارگیری-۱۷۹-دستگاه-در-ستاد-برف-روبی-شهرداری-زنجان-هزینه-برف-روبی-و-عملیات-زمستانه-شهر-زنجان-۳۳-میلیارد-تومان-است
شهردار زنجان با بیان اینکه هزینه برف روبی و عملیات زمستانه شهر زنجان ۳۳ میلیارد تومان است گفت: امسال مجموعا ۱۷۹ دستگاه مختلف در اختیار ستاد برف روبی شهرداری زنجان خواهد بود.

به گزارش موج رسا; علی‌ضا فیروفر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به ضرورت تامین رفاه حال شهروندان در تمام فصل سال عملیات زمستانی با جدیت ویژه از اول ماه تابستان آغاز شد در این راستا ۱۴ جلسه برگزار شد که ۷ جلسه با حضور بنده بود و در نهایت برنامه ریزی طوری بود که با احصا تمام مسایل اشراف کامل به موضوعات داشته باشیم.

وی افزود: سعی شد در کنار اطمینان دهی از تمام موضوعات، موفقیت ها در مسائل مد نظر باشد.

شهردار زنجان بیان کرد: مذاکره با بخش خصوصی طوری انجام شده که در کنار تامین ماشین آلات اجاره‌ای برای عملیات زمستانی،

اموال شهرداری و منابع مالی شهرداری کاملا محفوظ باشد و حیف و میلی انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه در سه مرحله عملیات زمستانی انجام خواهد شد، تصریح کرد: این عملیات شامل تمهیدات قبل از بارش، مثل تامین اعتبار خرید ماشین آلات و مصالح مورد نیاز مانند شن و ماسه، تولید محلول یخ زدا خواهد بود.

فیروزفر با بیان اینکه مرحله بعدی اقدامات حین بارش است، خاطر‌نشان کرد: امسال یک مرحله به مرحله حین بارش اضافه شده به طوری که یک ساعت قبل از شروع بارش، محلول پاشی معابر آغاز خواهد شد تا هم میزان مصرف نمک را به حداقل برسانیم و هم از چسبیدگی لایه برفی به خیابان‌ها جلوگیری نماییم.

شهردار زنجان با بیان اینکه عملیات برف روبی در حین و بعد از بارش نیز انجام خواهد شد، عنوان کرد: مرحله سوم اقدامات بعد از بارش است که برف برداری، رفت و روب معابر، پاک کردن معابر از شن و ماسه انجام خواهد گرفت. و سعی خواهد شد بعد از بارش ماسه و نمک در سطح شهر باقی نماند و جلوه زشتی به شهر ندهد.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار کیلومتر امسال برف برداری در سطح شهر با اولویت انجام خواهد شد، اذعان کرد: امسال تعدادی ماشین آلات خریداری شده که آخرین بار سال ۸۵ خریداری شده بودند.

فیروزفر گفت: شهرداری ۵ دستگاه نمک پاش مکانیزه داشت که با خرید ۷ دستگاه دیگر، ۱۲ دستگاه نمک پاش آماده عملیات زمستانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای هسته مرکزی شهر در عملیات زمستانه نیازمند مینی لودر بودیم، اذعان کرد: ۷ دستگاه در شهرداری وجود داشت و ۶ دستگاه جدید نیز خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه ۴ تیغه برف روب امسال خریداری شده و جمعا ۱۷ تیغه برف روب آماده ارایه خدمات خواهیم داشت، یادآور شد: تا حال حاضر در شهر ماشین برف خور نداشتیم اما امسال توانستیم این ماشین را خریداری نماییم که در جمع آوری برف بعد از بارش کمک خواهد کرد.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری در حال حاضر دارای ۸۲ دستگاه خاور به صورت ملکی و استیجاری است و امسال نیز یک دستگاه خریداری شد، ادامه داد: ۲۵ دستگاه تانکر برای پخش محلول یخ‌زدا استفاده خواهد شد.

وی گفت: مجموعا ۱۷۹ دستگاه ماشین الات در اختیار ستاد برف روبی خواهد بود.

فیروزفر با اشاره به اینکه امسال ۳۳ میلیارد تومان هزینه برف روبی عملیات زمستانه است، یاداور شد: ۵ میلیارد تومان برای تعمیر و نوسازی ماشین آلات موجود به کار گرفته شده است. ۲۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات جدید استفاده شده و ۸ میلیارد تومان برای هزینه کرد ماشین الات استیجاری به کار گرفته خواهد شد که با کارگرد ماشین آلات به بخش خصوصی پرداخت خواهد شد. 

شهردار زنجان با بیان اینکه امسال با اقدامات به موقع ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات نانوایی سیار، ژنراتور قوی، دستگاه بزرگ تصفیه آب، آشپزخانه سیار تامین شد، خاطر نشان کرد: با تجهیزات موجود آماده کمک به مدیریت بحران برای مواقع بحران در استان خواهیم بود. 

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۲ هزار تن نمک و ماسه در انبار ها دپو شده است گفت: در هر منطقه دو انبار اصلی و موقت داریم که بین راه‌ها تعبیه شده است با این حال ۵۰ هزار کیسه ماسه و نمک خریداری شده که در مخازن دپو خواهد شد و شهروندان می توانند استفاده کنند.

وی گفت: از شهروندان درخواست داریم از این کیسه ها در وسایل نقلیه خود داشته باشند با این حال ضرورت وجود این کیسه های شن و ماسه در وسایط نقلیه محرز است.

فیروزفر با بیان اینکه این مخازن در ۱۴۴ نقطه از شهر پیش بینی و مستقر شده است، اذعان کرد: برخی از این مخازن در نقاط حساس قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه کارخانه های محلول سازی دو گانه که امسال افتتاح شده با ظرفیت ۲۰ هزار لیتر در ساعت کار خواهد کرد گفت: دو کارخانه ۴۰ هزار لیتر در ساعت تولید محلول یخ زدا خواهد داشت.

فیروزفر با بیان اینکه هر کارخانه محلول یخ زدا ظرفیت ذخیره سازی ۲۰۰ هزار لیتر را دارد، گفت: این میزان محلول پاسخگوی نیاز شهر خواهد بود که یکی از کارخانه ها در شهر آرا و دیگری در پونک قرار دارد.

وی از بکارگیری ۸۹۴ نیرو برای عملیات زمستانی خبر داد و گفت: این نیروها ساماندهی شده و در آماده باش کامل قرار دارند و در مواقع بحرانی نیروهای جدید اضافه می شود و به ۲ هزارو ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

فیروزفر با اشاره به خرید لباس عملیات زمستانه نیز گفت: در نقاط حساس شهر که ۹۲ نقطه شناسایی شده مثل زیر پل ها، تقاطع ها، سر بالایی ها، سر پایینی ها، افراد مستقر قرار دارند که با استفاده از کیسه های شن و نمک دپو شده در مخازن در این نقاط اقدام به بهساری در زمان بارش برف خواهند داشت.  

وی با بیان اینکه عملیات برف روبی با اولویت پیش می رود یادآور شد: مدارس، مراکز درمانی، اداری، مساجد، معابر با ترافیک بالا، پل ها، تقاطع غیر هم سطح و ... در اولویت خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در آبان ماه برای کلیه نیروها دوره‌های بازاموزی اجرا شده است، یادآور شد: پاک سازی و لایروبی بیش از ۶۰ کیلومتر مسیل و کانال در سطح شهر انجام شده است، و امسال شاهد کمترین آبگرفتگی‌ها بعد از ذوب برف در سطح شهر خواهیم بود.

شهردار زنجان با اشاره به این که امسال ۷۷ نقطه در سطح شهر به عنوان نقاط مهم آبگرفتگی شناسایی و عملیات بازگشایی انجام گرفت، بیان کرد: این عملیات انجام شده تا پس از بارندگی میزان آبگرفتگی به حداقل برسد. 

وی با بیان اینکه همه ساله شاهد افزایش آبگرفتگی در میدان انقلاب بودیم اذعان کرد: با احداث کانالی دبی ورودی به میدان انقلاب را کاهش دادیم و این دبی را به ضلع جنوبی میدان انقلاب انتقال دادیم. همین طور در بهارستان نیز یک کانال بزرگ ایجاد شد. 

فیروز فر گفت: از ۷۷ نقطه نیازمند عملیات، ۶۳ نقطه به طور کامل برطرف شد اما بقیه نقاط نیازمند عملیات حجیم هستند.

وی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی انجام شده و سیستم گرمایشی در حال بروزرسانی است، گفت: تلاش می‌شود استمرار خدمات در هنگام بارش وجود داشته باشد. با این حال استمرار خدمات در زمان بارندگی توسط تاکسی‌ها باید وجود داشته باشد.

فیروزفر با بیان اینکه برای اسکان شبانه با چند مسافر خانه عقد قرار داریم تا برای در راه ماندگان استفاده شود، گفت: نمازخانه ترمینال برای در راه ماندگان در هنگام بارش برف پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه فرهنگی امسال سعی می شود زمستان زیبا در شهر داشته باشیم، اذعان کرد: برای لذت بردن از زمستان بخشی از برنامه‌ها بر عهده شهرداری است و جشنواره زمستانی و برفی برگزار خواهد شد به طوری که فاز جنوبی سبزه میدان با جشنواره شبانه افتتاح خواهد شد و یک جشن مردمی با حضور کل مردم خواهیم داشت اما باید از مردم دعوت کرد که در حین بارش به بیرون از منزل بیایند و برف را صرفا عامل زحمت ندانند.

وی با اشاره به پویش زمستان شهرداری گفت: امسال ما شعار "صد دست صدا ندارد" را به کار خواهیم برد چراکه شهرداری به تنهایی نمی تواند در اقدامات خود موفق باشد و نیازمند همیاری مردم شهر است برای مثال همان تکاندن درختان مقابل درب منازل. 

وی گفت: خواهشمندیم در زمان بارش برف، خودروها در معابر پارک نشود چرا که عملیات زمستانه را با محدودیت روبه رو می کند. 

فیروزفر با بیان اینکه از همشهریان تقاضا داریم برف حیاط منازل خود را در داخل خیابان تخلیه نکنند اذعان کرد: اگر واجب است تا برف از حیاط منزل خارج شود، این اقدام قبل از عملیات برف روبی شهرداری انجام گیرد.

وی تاکید کرد: شهروندان در مواقع بارندگی به هیچ عنوان زباله ها را در معابر قرار ندهند. چراکه جمع آوري زباله بعد از عملیات برف روبی انجام می شود./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر