logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۸۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ارتباطات استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

حجم اعظم پهنای باند ورودی به استان زنجان بلااستفاده است

حجم-اعظم-پهنای-باند-ورودی-به-استان-زنجان-بلااستفاده-است
مدیرکل ارتباطات استان زنجان با بیان اینکه مجموع پهنای باند ورودی به استان زنجان ۲۷۰ گیگابایت بر ثانیه است، گفت: بیش از دو سوم این ظرفیت بلااستفاده است.

حامد سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه شبکه دسترسی به اینترنت دارای ۴ لایه است اظهار داشت: لایه دسترسی عموم، لایه داخل شهر و یا استانی، لایه بین استانی و لایه بین کشوری و اینترنت ملی است و وزارت ارتباطات برای تمام این لایه‌ها برنامه دارد.

وی افزود: دروازه‌های اینترنت ملی بر عهده وزارت ارتباطات است که باید توسعه دسترسی‌های مربوطه را ایجاد کند.

سرایی با بیان اینکه در لایه بین استانی، وظیفه بر عهده اداره شرکت ارتباطات زیر ساخت است، افزود: در مجموع پهنای باند ورودی استان زنجان ۲۷۰ گیگابایت بر ثانیه است که در شرایط حداکثری میزان مصرف ۶۰ گیگابایت بر ثانیه است؛ به عبارتی دو سوم ظرفیت اینترنت استان بلااستفاده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه در لایه درون استانی و بین شهری، معمولا شرکت مخابرات فعال است گفت: لایه چهارم لایه دسترسی مشترکان است و مشترکان در قالب ارتباطات سیار و ثابت بهره بردار از اینترنت هستند.

وی گفت: متاسفانه در تامین تجهیزات استفاده از لایه اینترنت دسترسی مشترکان مشکلاتی وجود دارد و تجهیزات و امکانات در این راستا ضعیف است؛ به دلیل همین مشکلات پهنای باند استان بلااستفاده مانده است.

وی بیان کرد: وزارت ارتباطات پتانسیل توسعه اینترنت پر سرعت، امن و پایدار مبتنی بر فیبرنوری را دارد و بیشتر اقدامات در این راستا انجام می‌شود.

سرایی تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر با چند شرکت فعال فراهم کننده ارتباطات در حال مذاکره هستیم تا همپای مخابرات، در خصوص دسترسی اینترنت ثابت قدم‌های موثری بردارند. 

وی اذعان کرد: در صورتی که مشترکان انتقاد، پیشنهاد و گلایه‌ای داشته باشند می‌توانند به سامانه ۱۹۵ و سایت 195.cra.ir مراجعه نمایند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر