logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۸۶۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد؛

تصحیح اوراق امتحانات نهایی به‌صورت الکترونیکی برای نخستین بار در استان زنجان

تصحیح-اوراق-امتحانات-نهایی-به‌صورت-الکترونیکی-برای-نخستین-بار-در-استان-زنجان
رئیس اداره سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تصحیح اوراق امتحانات نهایی به‌صورت الکترونیکی، گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی برای اولین بار در استان زنجان اجرا می‌شود.

فریدون اسکندر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات نهایی، اظهار کرد: امتحانات نهایی در دی‌ماه برای داوطلبان آزاد برگزار می‌شود و افرادی که دروس افتاده دارند در این امتحانات شرکت خواهند کرد و تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری امتحانات انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان شرکت‌کننده در امتحانات نهایی دی‌ماه بسیار محدود است، ابراز کرد: عموماً در هر منطقه آموزشی حوزه امتحانی نهایی وجود دارد.

رئیس اداره سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی دانش آموزان، عنوان کرد: در دی‌ماه تصحیح اوراق امتحانات نهایی برای اولین بار به‌صورت آزمایشی الکترونیکی در استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تصحیح اوراق امتحانات نهایی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این امر مزایای بسیاری دارد، افزود: دبیران برای تصحیح اوراق وارد سامانه خواهند شد و در سامانه اوراق امتحانی را تصحیح خواهند کرد.

اسکندری با بیان اینکه یکی از محاسن تصحیح اوراق به‌صورت الکترونیکی این است که مصحح اول و دوم نمرات را مشاهده نمی‌کنند و هر کس فقط نمرات خود را می‌بیند، ادامه داد: در شمارش نمرات به‌هیچ‌عنوان اشتباهی رخ نمی‌دهد و اعلام نتایج سریع‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح مشکلاتی را می‌تواند داشته باشد، خاطرنشان کرد: این طرح به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا اشکالات این طرح برطرف شود.

رئیس اداره سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تأکید بر اینکه سر برگ اوراق امتحانی برای مصحح نمایش داده نمی‌شود و مصحح نام و مشخصات دانش‌آموز را مشاهده نمی‌کند، افزود: تصحیح اوراق امتحانی برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بازه زمانی امتحانات نهایی 3 تا 26 دی‌ماه است، ابراز کرد: امتحانات نوبت اول داخلی مدارس از 7 تا 28 دی‌ماه برگزار می‌شود./ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ]
شورشو در آورده آموزش و پرورش
[ نام : ] [ ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ]
وای نه تو رو خدا
فرم ارسال نظر