logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۸۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا؛

نبود آب؛ مانع اصلی اتمام پروژه ۵۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی ماهنشان است

نبود-آب؛-مانع-اصلی-اتمام-پروژه-۵۰۰-هکتاری-کشت-گیاهان-دارویی-ماهنشان-است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه نبود آب؛ مانع اصلی اتمام پروژه ۵۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی ماهنشان است گفت: تا حال حاضر ۲۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی در ماهنشان انجام شده است.

جلال فضلی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: شهرستان ماهنشان با دارا بودن ۲۰۰ هزار هکتار اراضی حفاظت شده و بکر ظرفیت مناسبی در زمینه توسعه کشت ارقام متنوع گیاهان دارویی دارد.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های متنوع گیاهان دارویی در سطح این شهرستان امکان رویش دارد، افزود: برخی از گیاهان دارویی قابلیت تجاری‌سازی داشته و می‌تواند کلکسیون غنی از گیاهان دارویی را فراهم کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی ماهنشان، علی‌الخصوص طی تابستان که بروز کم‌آبی شدت می‌یابد، کشت گیاهان دارویی از جمله نعناع‌فلفلی، گل ‌محمدی و زعفران مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این‌که کشت این محصولات علاوه بر اشتغال‌زایی نیروی کار فعال روستایی، ارزآوری به دنبال دارد، ادامه داد: زعفران گیاهی است که در سراسر دنیا به عنوان طلای سرخ شناخته می‌شود و گل محمدی نیز پایه ساخت بسیاری از عطرهای گران دنیا است.

فضلی‌امیری با بیان اینکه در طول سال‌های قبل مقرر شد تا ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی رود، گفت: این طرح در ۲۰۰ هکتار اجرا و سپس متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی عدم ادامه اجرای طرح نداشتن مجوز استفاده از آب بود، تصریح کرد: کشاورزان و متقاضیان با اینکه پیگیر دریافت مجوز استفاده از آب بودند اما نتوانستند مجوزی از شرکت ذیربط برای ادامه کشت دریافت نمایند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر