logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۶۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق مشترک بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل مطرح کرد؛

صادرات محصولات ایرانی به برزیل بیش از ۲ برابر شده است/ در صادرات چاقوی زنجان به برزیل موفق نبودیم

صادرات-محصولات-ایرانی-به-برزیل-بیش-از-۲-برابر-شده-است-در-صادرات-چاقوی-زنجان-به-برزیل-موفق-نبودیم
رئیس اتاق مشترک بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل با اشاره به اینکه برزیل وارد کننده چاقو برای کشتارگاه ها است، گفت: اما تا حال حاضر موفق نشده‌ایم چاقو زنجان را به برزیل صادر نماییم.

به گزارش موج رسا; سید فخرالدین عامریان، ظهر امروز در جلسه‌ای که در اتاق بازرگانی استان زنجان با حضور سفیر برزیل و فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، اظهار داشت: استان زنجان پتانسیل‌های بالای اقتصادی دارد اما با این وجود در طول ۲۰ سال که در برزیل فعالیت دارم از تجار زنجانی در کشور برزیل تاجر فعالی حضور نداشته است، دلیل این امر نیز عدم شناخت تجار از همدیگر است.

وی افزود: امیدواریم اتاق مشترک ایران و برزیل و اتاق زنجان با تفاهم نامه امضا شده امروز؛ بتوانند در زمینه معرفی تجار دو کشور به هم موفق عمل کنند.

 وی با بیان اینکه اتاق ایران و برزیل ۵ سال است که در تهران تشکیل شده گفت: این اتاق سال گذشته دفتر خود را در سامپائولو افتتاح کرد و از زمانی که اتاق تاسیس شده، صادرات محصولات ایرانی به برزیل بیش از ۲ برابر شده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل گفت: امسال برزیل به طور مستقیم ۴ هزار میلیارد دلار به کشور ما صادرات داشته است که این صادرات شامل نهاده های دامی، ذرت، سویا و گوشت بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از این کالاها به طور غیر مستقیم به کشور ما وارد شده است میزان واردات کشورمان در حدود ۷ میلیارد دلار بوده است.

عامریان خاطر نشان کرد: صادرات ایران شامل فرش، صنایع دستی، کشمش، خشکبار از جمله پسته، محصولات پتروشیمی مخصوصا اوره را شامل می‌شود با این حال در حدود یک و نیم میلیون دلار صادرات غیر رسمی نیز به کشور برزیل داشته‌ایم. 

وی با بیان اینکه در سال جدید تلاش داریم صادرات اوره به برزیل را به بیش از ۳ میلیون تن برسانیم، اذعان کرد: در حال حاضر میزان صادرات اوره، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل با اشاره به اینکه برزیل یکی از وارد کنندگان میوه است، گفت: متاسفانه ایران هیچ صادرات میوه‌ای به برزیل نداشته است.

وی اذعان کرد: اتاق ایران و برزیل با همکاری سفیر برزیل و دکتر غریبی جلساتی را با معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی داشته است و تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص قرنتینه کیوی، سیب درختی، انار بین دو کشور امضا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از تولیدات زنجان به میزان ۱۶۰ هزار تن سیب درختی است، گفت: توافقی با وزارت جهاد داشته ایم تا اجازه دهند در قبال صادرات این میوه ها به برزیل واردات میوه‌هایی همچون موز و آوکادو را به کشور داشته باشیم.

عامریان گفت: به مناسبت صدو بیستمین سالگرد روابط اقتصادی سیاسی ایران و برزیل، اتاق مشترک با همکاری سازمان توسعه تجارت نمایشگاه تخصصی، خرداد ماه در سامپائولو برگزار خواهد کرد که امیدواریم تجار زنجانی نیز شرکت کنند و محصولات خود را در نمایشگاه عرضه کنند‌.

وی بیان کرد: با بازدید هایی که از معادن و ماشین آلات در برزیل داشته‌ایم تعدادی از ماشین الات همانند ماشین الات حفاری کیفیت تولید بالاتری داشته اند که امیدواریم چند دستگاه به زودی وارد ایران شود. با این وجود معادن زنجان را نیز به هئیت برزیلی معرفی خواهیم کرد.

عامریان با اشاره به اینکه سالانه در استان زنجان ۳۵ هزار تن کشمش تولید می‌شود گفت: برزیل یکی از بزرگترین وارد کننده‌های کشمکش است و بازار برزیل بازار خوبی برای کشمش زنجان می باشد. 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی و کشاورزی ایران و برزیل با اشاره به اینکه برزیل وارد کننده چاقو برای کشتارگاه ها است، گفت: اما تا حال حاضر موفق نشده‌ایم چاقو زنجان را به برزیل صادر نماییم./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر