logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۸۶۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سفیر برزیل در ایران؛

علاقه‌مند برای تجارت بیشتر با ایران هستیم/حمایت از شرکت‌هایی که قصد صادرات به برزیل را دارند

علاقه‌مند-برای-تجارت-بیشتر-با-ایران-هستیم-حمایت-از-شرکت‌هایی-که-قصد-صادرات-به-برزیل-را-دارند
سفیر برزیل گفت: بزرگترین شریک تجاری ایران در خاورمیانه، برزیل است و ما علاقه‌مند برای تجارت بیشتر با ایران هستیم.

به گزارش موج رسا; لودمار گونسالوس آگیلارنتو، سفیر برزیل ظهر امروز در جلسه‌ای که در اتاق بازرگانی استان زنجان با فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، با مثبت ارزیابی کردن تمایل استان زنجان برای ایجاد روابط تجاری با برزیل اظهار داشت: بزرگ‌ترین مانع تجارت بین دو طرف نداشتن دانش شناخت طرفین است.

وی گفت: اگر شناخت هر دو طرف بیشتر شود، هیئت‌های تجاری بیشتری پذیریش یا اعزام شوند و یا اینکه در نمایشگاه بیشتری حاضر شوند، سطح روابط بین دو طرف بیشتر خواهد شد. 

سفیر برزیل با بیان اینکه تحریم‌هایی که وجود دارد سبب ایجاد مشکلاتی برای همکاری شده است و این موضوع به مردم صدمه میزند، گفت: بزرگترین شریک تجاری ایران در خاورمیانه، برزیل است و ما علاقه‌مند برای تجارت بیشتر با ایران هستیم. 

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته صادرات برزیل به ایران به دو برابر افزایش یافته است، گفت: صادرات ایران به برزیل نیز روند رو به رشد داشته است. 

سفیر برزیل با بیان اینکه عدد تجارت مستقیم ایران و برزیل به ۴ میلیارد دلار رسیده است، گفت: فقط تجارت مستقیم نیست و بین ایران و برزیل تجارت غیر مستقیم نیز وجود دارد و یقینا عدد مذکور بسیار بزرگتر است اما روی تعداد کمی از کالا ها از هر دو طرف تمرکز شده است با این حال ۹۵ درصد تجارت بین دو طرف به نفع برزیل است.

وی تصریح کرد: وظیفه من به عنوان سفیر این است کمک کنم تا تجارت بین ایران و برزیل و صادرات برزیل به ایران بیشتر شود ولی تجربه ۴۰ ساله نشان می دهد اگر بخواهیم صادرات را بالاتر ببریم باید واردات را نیز بیشتر کنیم.

سفیر برزیل ادامه داد: تلاش می‌کنیم از شرکت‌هایی که می‌خواهند به برزیل صادرات داشته باشند حمایت کنیم. خوشبختانه در استان زنجان اتاق مشترک بین ایران و برزیل نیز وجود دارد که تسهیل گر در این راستا خواهد بود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی زنجان امضا شد، گفت: همکاری‌های مشترک در زمینه فرش، چاقو، مس، معدن، ماهی، گوسفند چند قلو‌زا، غذای دام، تولید آب میوه، تولید رب با استان زنجان انجام خواهد شد با این وجود صادرات روغن ترانسفورماتور از برزیل به ایران، صادرات میوه‌های استوایی نیز جزو برنامه‌ است.

سفیر برزیل با بیان اینکه از ۴۰ سال قبل در سیاست بودم گفت: ما دولتی ها باید در زمینه تسهیل گری وارد شده و کمک کننده به تولید کننده باشیم.

وی با بیان اینکه از فعالان اقتصادی خواشمندم در نمایشگاه هایی که در برزیل برگزار می‌شوند حاضر شوند، تصریح کرد: درست است که تحریم ها مانع اساسی است اما مانع اصلی عدم شناخت ناکافی از دو طرف است.

وی اذعان کرد: اصلی ترین عامل در رقابت بین کالا‌ها؛ قیمت و کیفیت است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر