logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۸۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان مطرح کرد؛

برزیل جزو کشورهای هدف تجاری استان زنجان است

برزیل-جزو-کشورهای-هدف-تجاری-استان-زنجان-است-
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده کشور برزیل در زمینه‌های کشاورزی، معدنی، تولید و خدمات؛ این کشور در زمره اهداف تجاری استان زنجان قرار گرفته است.

به گزارش موج رسا; علی یگانه‌فرد ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور سفیر برزیل در اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، اظهار داشت: کشور برزیل با کشور ایران سابقه ۱۲۰ ساله روابط دیپلماتیک دارد و جز ۵ کشور بزرگ جهان است و پس از آمریکا و کانادا سومین قدرت اقتصادی در نیم کره غربی است.

وی افزود: برزیل نهمین اقتصاد جهان با تولید ناخالص داخلی ۲.۴ تریلون دلار است و تا سال ۲۰۲۳ پنجمین بازار مصرف دنیا خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه مبادلات تجاری ایران با برزیل بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار است، گفت: این رقم قابلیت افزایش تا ۱۰ میلیارد دلار را دارد.

وی عنوان کرد: کشور برزیل از جایگاه ویژه‌ای برای مبادلات تجارت با ایران را دارد و سیاست دولت نیز در حوزه افزایش روابط تجاری با این کشور است.

یگانه‌فرد اذعان کرد: در ویرایش جدید نقشه تجاری استان زنجان با توجه به ظرفیت های گسترده کشور برزیل در زمینه‌های کشاورزی، معدنی، تولید و خدمات این کشور در زمره اهداف تجاری استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با همکاری سفیر برزیل و زمینه‌های ایجاد شده در اتاق مشترک بین دو کشور به اهداف دست یابیم، گفت: با حضور استاندار تفاهم‌نامه‌‌ای بین اتاق ایران و برزیل امضا شد تا بتوانیم به اهداف تجاری بهتری دست یابیم و در حوزه‌های نمایشگاهی، مبادله اطلاعات تجار برزیل و ایران قدم‌های موثر برداریم.

 

زنجان استان مناسبی برای گسترش سرمایگذاری خارجی است

همچنین در ادامه این جلسه خلیل قاسملو معاون اقتصادی استاندار زنجان گفت: استان زنجان جزو سه استان امن کشور برای سرمایه گذاری است و کم‌ترین مقدار جرم ‌و جنایت مربوط به این استان است.

وی با بیان اینکه مردم خونگرم استان زنجان دست خیر در بسیاری از امور دارند و نمونه آن مجموعه مهرانه است که در راستای درمان بیماران سرطانی در حال خدمت رسانی است، گفت: منبع تامین درامد چنین مجموعه‌هایی همین مردم استان و فعالان اقتصادی آن هستند. 

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه چنین ظرفیت در استان نشان از سرمایه بالای اجتماعی دارد، عنوان کرد: مردم استان نسبت به همدیگر اعتماد بالاتری دارند‌ و مردم نو دوست هستند.

وی با تاکید بر اینکه زنجان محیط مناسبی برای گسترش سرمایه گذاری خارجی است، گفت: استان زنجان از لحاظ اقتصادی در رتبه ۲۲ قرار دارد دارای نرخ تورم پایینی است.

قاسملو اذعان کرد: با وجود تحریم‌های شدیدی که علیه کشور اعمال شده که اثر آن در استان نیز مشهود است اما استان زنجان توانسته نزدیک ۴ درصد رشد اقتصادی کند و کمترین نرخ بیکاری را داشته باشد. 

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان پیگیر سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور است، گفت: در این استان ۸۵۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده که با تامین زیر ساخت ها آماده همکاری مشترک با کشور برزیل خواهد بود. 

وی بیان کرد: استان زنجان در زمینه مدیریت پسماند صنعتی، کشاورزی، معدنی، تجهیز حمل و نقل آماده همکاری با برزیل است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر