logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۸۶۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

یک سوم مدارس به مدارس دوستدار محیط زیست تبدیل می شوند

یک-سوم-مدارس-به-مدارس-دوستدار-محیط-زیست-تبدیل-می-شوند
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امیدواریم تا پایان سال تحصیلی حداقل یک‌سوم مدارس کشور، مدرسه دوستدار محیط زیست شوند.

به گزارش موج رسا; اعظم گودرزی امروز در آیین افتتاح اولین مدرسه محیط زیستی استان زنجان اظهار کرد: با توجه به مشکلات محیط زیستی که در همه جای جهان دامن‌گیر شده متاسفانه مشکلات محیط زیستی، آب، هوا و خاک در کشورمان هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل لازم است که آحاد جامعه از جمله دانش‌آموزان و فرهنگیان از آموزش‌های لازم در خصوص حفظ طبیعت و محیط زیست بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: در این راستا دوره‌های ضمن خدمت آموزش محیط زیست را برای فرهنگیان به‌ویژه مراقبان و رابطان سلامت و افراد فعال در حوزه سلامت تعریف کرده‌ایم.

گودرزی با بیان اینکه آموزش‌های لازم با کمک سازمان حفاظت محیط زیست به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر این خوشبختانه 20 مدرسه در استان زنجان به‌عنوان مدرسه دوستدار محیط زیست تعریف شده و امروز فعالیت‌های محیط زیستی در این مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست استان آغاز شد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان در این مدارس، آموزش‌های لازم در خصوص مواردی که برای حفاظت از محیط زیست لازم است از جمله تفکیک زباله و مصرف بهینه انرژی را یاد می‌گیرند تا بتوانند گامی در جهت حفظ محیط زیست بردارند.

وی افزود: این آموزش‌ها ارائه می‌شود تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست از طریق دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران سلامت، ترویج پیدا کند و آموزش‌هایی که سفیران سلامت دیده‌اند را به همسالان، خانواده و جامعه انتقال دهند و بتوانیم گامی در جهت ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه برداریم.

گودرزی با بیان اینکه ایجاد مدارس دوستدار محیط زیست طبق تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست قرار است در سایر مدارس هم ادامه‌دار باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال تحصیلی بتوانیم حداقل یک‌سوم مدارس کشور را دوستدار محیط زیست کنیم.

گودرزی در ادامه با اشاره به تغذیه رایگان مدارس خاطر نشان کرد: تغذیه رایگان در دستور کار وزارت قرار گرفته است و در چند استان محروم استارت کار صورت گرفته ودر  سایر استان‌ها نیز شیوه نامه ها و موارد اجرایی جهت ابلاغ آماده شده است که پس از  تخصیص اعتبار در تمامی مدارس طرح تغدیه رایگان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بهداشت دهان و دندان دانش آموزان در مدارس اظهار کرد: پیرو جلساتی که با دفتر سلامت بهداشت و دندان  وزارت بهداشت صورت گرفته است طرح وارنیش تراپی دانش‌آموزان ابتدایی قطعا در سال تحصیلی جاری اتفاق میافتد و دانش‌آموزان ابتدایی دو بار در سال تحصیلی جاری خدمات پیشگیری وارنیش تراپی را دریافت میکنند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در خصوص دریافت خدمات درمانی در مناطق روستایی و مناطق شهری زیر ۲۰ هزار جمعیت دانش‌آموزان می‌توانند مطابق با بسته اعلامی وزارت بهداشت خدمات درمانی را رایگان دریافت کنند‌.

گودرزی تصریح کرد: در مناطق شهری نیز با تمهیدات صورت گرفته دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت طبق فرانشیز اعلامی وزارت بهداشت خدمات را با تخفیف بسیار عالی از مراکز دریافت کنند.

وی با اشاره به کم تحرکی و چاقی دانش آموزان بیان کرد : خوشبختانه طی فعالیت های صورت گرفته معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مدارس فعالیت دانش آموزان نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است چراکه  در دوره کرونا دانش آموزان با کم‌تحرکی مواجه شده بودند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بستر برای فعالیت بدنی دانش آموزان فعال تر میشود تا بتوانیم با معضل چاقی و کم تحرکی دانش آموزان مقابله کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر