logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۸۵۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
درخواست استاندار زنجان از معاون سازمان برنامه و بودجه کشور؛

بودجه استان زنجان عادلانه تخصیص یابد/ اوضاع زنجان در حوزه هزینه‌ها خوب نیست

بودجه-استان-زنجان-عادلانه-تخصیص-یابد-اوضاع-زنجان-در-حوزه-هزینه‌ها-خوب-نیست
استاندار زنجان گفت: درخواستمان از معاون مجلس و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه این است تا نگاه دوباره‌ای نسبت به استان زنجان در ایجاد عدالت نسبت به تخصیص بودجه داشته باشند.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در خصوص تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه زنجان با حضور افقهی معاون مجلس و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان قلب حرکتی کشور است و بنا به اعتقاد بنده هر اتفاقی که قرار بر رخداد داشته باشد باید از این مجموعه و سازمان آغاز شود.

وی بیان کرد: درخواست‌مان از معاون مجلس و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه در استان زنجان این است تا نگاه دوباره‌ای نسبت به ایجاد عدالت در بین استان‌ها در بودجه نویسی و تخصیص بودجه داشته باشند. 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه علت تفاوت زنجان در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به استان‌های پیرامون دیگر چندان قابل توجیه نیست، گفت: نگاه جامع سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوری می‌تواند انگیزه بخش برای مدیر استانی باشد و یا اینکه انگیزه حرکتی را از مدیر استانی بگیرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ نسبت درآمد به هزینه امسال نزدیک به ۰.۸ است، تصریح کرد: آورده‌ای که استان زنجان به خزانه کشور دارد بسیار بیشتر از استان‌های پیرامونی است.

افشارچی با اشاره به اینکه باید مزیت‌های نسبی هر استان در توسعه نیز در نظر گرفته شود، بیان کرد: در برخی استان‌ها استفاده از زمین‌های کشاورری یک مزیت نسبی دارد و این موضوع استان به استان متفاوت است.

استاندار زنجان اذعان کرد: استان زنجان به لحاظ اینکه ۴۸.۸ درصد اقتصاد مبتنی بر صنعت است از محل درآمد و مالیات خیر زیادی به کشور می‌رساند و مزیت نسبی به کشور است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود استان زنجان از این مزیت نسبی برخوردار شود، افزود: اما این موضوع را اعداد و ارقام نشان نمی‌دهد.

افشارچی گفت: در تملک و دارایی متوسط رشد دوره ۹۶ تا ۱۴۰۱ در حدود ۲۰ درصد است. استان زنجان ۲۰.۶ و در رتبه ۲۶ قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تا ۱۴۰۱ در اعتبارات هزینه‌ای رشد کشور ۲۵.۲۵ است اما استان زنجان ۲۴ می‌باشد، ادامه داد: اوضاع زنجان در حوزه هزینه‌ها خوش نیست، تفاوت بین دریافتی کارمند در استانداری زنجان و قزوین در حدود ۲ میلیون تومان است و این عدالت نیست و در دستگاه‌های دیگر نیز شرایط به همین روال بوده و ما شرمنده هستیم.

افشارچی با بیان اینکه باید تحولی در استان ایجاد شود، تصریح کرد: در درآمد‌های استانی متوسط رشد دوره ۹۶ تا ۱۴۰۱ در کشور ۳۸.۵ درصد است اما استان زنجان ۵۲.۲ است و این فاصله معنا دار است، رتبه استانی، استان زنجان نیز در این امر ۱۵ است.

وی بیان کرد: احساس ما این است سازمان برنامه و بودجه بر مبنای شاخص‌های خود که در اختیار دارد استان زنجان را نیز متفاوت ببیند.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان دارای پروژه‌های متعددی است که سال‌های سال بر روی زمین مانده و به اتمام نرسیده‌اند، گفت: اتمام این پروژه‌ها نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در حوزه حقوق دولتی معادن استان زنجان یک هزار میلیارد تومان واریزی داشته است اما ابلاغی که به استان انجام شده ۲۱ میلیارد تومان است و با این میزان پول دستمان باز نیست.

استاندار زنجان ابراز داشت: اصلی‌ترین درخواست این است به یک سمت با شاخص‌هایی حرکت شود که استان نیز از مزیت‌های نسبی موجود برخوردار شود.

افشارچی با بیان اینکه در نوشتن بودجه امسال باید نگاه ویژه به استان زنجان شود، گفت: هم بنده و هم نمایندگان استان چندین بار در ارتباط با همین موضوع نامه ارسال کرده‌ایم با این حال بنده دوست دارم مدیران استانی بلند نظر کار کنند و نباید خودمان را وابسته به حجم کمی از بودجه که برایمان در نظر گرفته شده است، کنیم.

افشارچی با اشاره به اینکه ما متوجه این موضوع هستیم که مسئله نفت همچون گذشته نیست، سطح درامدی کشور فرق کرده است، ادامه داد: اما در مالیات ارزش افزوده به نحوی حرکت شده که گشایش‌هایی را ایجاد کرده است. 

 وی افزود: کمربندی شمالی که پروژه‌ای در حدود ۲ هزار میلیارد تومانی است با استفاده از مولد سازی انجام شده است.

افشارچی با بیان اینکه زمین‌هایی به محدوده شهر اضافه شده است، تصریح کرد: با این زمین‌ها مولد سازی خواهیم کرد تا اتفاقات مثبتی در حوزه‌های مختلف در استان انجام شود.

افشارچی با بیان اینکه بیش از ۱۲ درصد تملک و دارایی در استان تخصیص گرفته‌ایم، افزود: در مقایسه با هزینه کرد مالیات ارزش افزوده واقعا قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه استان زنجان، استان معدن‌خیزی است، بیان کرد: در حوزه اکتشاف تمرکز کرده‌ایم و اگر قرار باشد حقوق دولتی معادن به استان نرسد انگیزه کمتر خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان استان آرامی است و مردمان نجیبی دارد گفت: اتفاقات مثبت زیادی از این استان خواهید شنید./ب

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ]
لطفا این جمله خودتون رو یک بار بخونید! فقط یک بار! استاندار زنجان گفت: درخواستمان از معاون مجلس و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه این است تا نگاه دوباره‌ای نسبت به استان زنجان در ایجاد عدالت نسبت به تخصیص بودجه داشته باشند. من که نفهمیدم چی گفتین ولی انشاالله خودتون بدونید اوضاع زنجان در حوزه هزینه‌ها خوب نیست دقیقا کدوم هزینه ها؟! نمیدونم شاید من سر درنمیارم
فرم ارسال نظر