logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۸۵۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

انتصابات اخیر در شهرداری زنجان مورد قبول اعضای شورا نیست/ شهردار زنجان در خصوص نیروهای موجود در اطراف خود شفاف سازی کند

انتصابات-اخیر-در-شهرداری-زنجان-مورد-قبول-اعضای-شورا-نیست-شهردار-زنجان-در-خصوص-نیروهای-موجود-در-اطراف-خود-شفاف-سازی-کند
اخیرا انتصاباتی در شهرداری زنجان انجام شده است که این امر اصلا مورد قبول اعضای شورا نیست و اعتراضات آنان را در پی داشته است.

به گزارش موج رسا; در شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان که با بررسی ۱۳ لایحه برگزار شد، مهدی طالب عضو شورای شهر زنجان در خصوص انتصاباتی که در روزهای گذشته در شهرداری انجام شد، اظهار داشت: با توجه به گستردگی شهرداری و حجم خدمات آن لازم است تا معاونان و مدیران، که انتخاب می‌شوند تخصص و تجربه و تعهد کافی داشته باشند تا بتوانند رضایتمندی که مردم می خواهند و شورا پیگیر آن است را داشته باشند و به مسیر تعیین شده در شهر دست یابند.

وی افزود: اگر این انتصابات درست باشد و افراد متخصص، کارشناس و با تجربه انتخاب شود خروجی مناسبی خواهد داشت و سبب پیشرفت و توسعه شهری خواهد شد. اما اگر انتصابات درست نباشد سبب نارضایتی مردم و عقب افتادگی شهر خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان بیان کرد: ما متعجب هستیم وقتی به سابقه برخی افراد نگاه می کنیم متوجه می شویم عملکرد مثبت ندارند، تخصص و تجربه کافی در حوزه ندارند، با این حال هیچ کدام از اعضای شورای شهر هیچ دخالتی در انتصابات شهرداری نداشته‌اند.

وی با طرح این سوال که آیا شهرداری و شهردار مکلف است به برخی افراد سمت و حکم مدیریتی بدهد، ادامه داد: آیا شهرداری بدهکار این افراد است؟ آیا این انتصابات درست است؟

طالب گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد انتصاباتی که در روز‌های گذشته انجام شده است درست نبوده اما ضرری که از این انتصابات به شهر و مردم وارد می‌شود را چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ وقتی کسی در سمت قبلی خود هیچ عملکرد قابل دفاعی نداشته در سمت جدید چه موفقیتی خواهد داشت؟به نظر ما، انتصابات این چند روز اخیر صحیح نبوده و شهرداری پاسخ دهد که این انتصابات بر چه اساسی بوده است؟ و معیار چه بوده است؟ هر چند شورا در خصوص مشاوران نیز سوال دارد اما آیا اصلا مشاوران کارشناسی انتخاب شده‌اند یا نه؟

لزوم شفاف سازی نیروهای موجود در اطراف شهردار زنجان

حسین حمزه لو دیگر عضو شورای شهر زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: اگر انتصابات درست نباشد عملکرد در آن حوزه مختل می‌شود و دود آن به چشم مردم میرود. 

وی افزود: متاسفانه فرهنگ غلطی در شهرداری وجود دارد که وقتی یک نفر مدیر می‌شود تصور می کند تا آخر باید مدیر بماند. فردی که به دلیل ضعف در عملکرد از سمتش عزل می‌شود، دو هفته بعد در جای دیگری منصوب می‌شود، جالب این است که در حوزه جدید تخصص و تجربه ای هم ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ما ناظر بر دستگاه و عملکرد شهرداری هستیم و باید شهرداری در مورد مشاوران شهردار و مبالغ قرارداد، عنوان قرار داد آنها شفاف سازی کند.

وی اذعان کرد: شهردار خود جزو افرادی است که همواره شعار شفاف سازی داده‌اند و ابتدایی ترین مورد شفاف سازی این است که شهردار در خصوص افرادی که در اطراف شهردار هستند، را شفاف سازی و اطلاع‌رسانی کند. 

حمزه‌لو پاک گفت: اگر انتصابات درست نباشد در عملکرد، خودش را نشان می‌دهد و این موضوع در عملکرد شش ماه شهرداری مشخص است. 

وی با بیان اینکه سازمانی که قرار بود ۳ ماهه بخشی از امور خود را با مجوز شورا به مزایده واگذار کند، اما این محقق نشد ادامه داد: طبق اسناد خسارت میلیاردی به شهرداری وارد کرده‌اند و این نتیجه انتصابات غلط است.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه نمیشود که شورا سیاست‌گذاری را اعلام کند و شهرداری عملکرد دیگری داشته باشد، تصریح کرد: مردمی بودن ویژگی اعضای شورا است و در اتاق اعضای شورا به روی مردم باز است.

عضو شورای اسلامی شورای شهر زنجان یادآور شد: حضور در بین مردم و سهل الوصول بودن دسترسی به مدیران یکی خواسته های رهبر انقلاب و از اعتقادات ما است در حالی که در شهرداری با گیت‌های مواجه هستند که خلاف این اصول است. 

وی در خصوص عملکردی درآمدی شهرداری گفت: از یک هزارو ۷۱۱ میلیارد بودجه شهرداری ۸۲۱ میلیارد تومان محقق شده است که از این مبلغ ۵۳۲ میلیارد از بابت ارزش افزوده بوده است به عبارتی ۶۴ درصد محل درآمد شهرداری از محل ارزش افزوده بوده است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر