logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۸۵۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان مطرح کرد؛

۲۰ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره فجر تا فجر نماز/ در ۹۵ درصد مساجد شهر زنجان نماز مغرب اقامه می‌شود

۲۰-دی-ماه-آخرین-مهلت-ارسال-آثار-به-جشنواره-فجر-تا-فجر-نماز-در-۹۵-درصد-مساجد-شهر-زنجان-نماز-مغرب-اقامه-می‌شود
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه ۲۰ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره فجر تا فجر نماز استان است گفت: اختتامیه جشنواره بهمن ماه برگزار می‌شود و آثار برگزیده به جشنواره ملی راه می‌یابند.

به گزارش موج رسا; علی یوسفی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان در تبیین جشنواره فجر تا فجر نماز اظهار داشت: ستاد اقامه نماز یک نهاد حاکمیتی در بحث ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز است.

وی افزود: ستاد نماز به چند بخش تقسیم می‌شود. یکی از بخش‌های ستاد اقامه نماز مرتبط با زیر ساخت‌های اقامه نماز در کشور است، بخشی از فعالیت‌ها مرتبط با نظارت‌ و ارزیابی امکانات فعالیت‌های نمازی در کشور است و یکی از بخش‌ها نیز مرتبط با ترویج و فرهنگ نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: لازم است برای ترویج نماز تبیین درستی در خصوص نماز داشته باشیم، و اثرات و برکات نماز را اشاره کنیم و عموم اقشار جامعه را در این زمینه را تقویت کنیم و اگر شبهه ای وجود دارد بتوانیم حل کرده و انگیزه های اقامه نماز را تقویت نماییم.

وی عنوان کرد: یکی از فعالیت ها جشنواره فجر تا فجر است که مقرر شده اگر این امکان ادامه دار باشد هر ساله این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

 یوسفی اذعان کرد: ماهیت این جشنواره، پژوهشی، فرهنگی، ادبی است. به دلیل اینکه این جشنواره از بهمن ۱۴۰۰ ابلاغ شده و هر سال مقرر است تا اختتامیه این جشنواره در ایام دهه فجر اتفاق افتد نام فجر تا فجر نماز گرفته است.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: بهره‌گیری از ظرفیت و فعالیت‌های خودجوش فرهنگی و رسانه‌ای در توسعه و ترویج نماز، نشان دادن کارگردهای اجتماعی و فرهنگی نماز، حمایت از آثار فاخر علمی ، فرهنگی در زمینه اقامه نماز است.

این مسئول یادآور شد: مخاطبین این جشنواره عموم مردم هستند و اقشار مختلف مردم در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند و محدودیتی برای شرکت اقشار وجود ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان بیان کرد: افراد از دانشگاه و حوزه های علمیه نیز می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو مرحله ملی و استانی برگزار می شود. به طوری که ابتدا مرحله استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان استانی مشخص و تجلیل شده و در نهایت این افراد وارد مرحله ملی شده و در اختتامیه نهایی آثار معرفی می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه بخش‌های علمی و پژوهشی محور‌هایی را شامل می‌شود گفت: این جشنواره در بحث علمی؛ مقالات، پایان نامه ها، تالیفات با موضوعاتی در خصوص فلسفه نماز، مسجد و نقش نماز در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم، نماز و آثار آن در مبارزه با فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز و وحفظ پاکیزگی محیط زیست و سایر موضوعات خواهد بود.

وی عنوان کرد: در فرودین ماه جلسات به ریاست استاندار برگزار شده است و کمیته ها فعالیت ها را آغاز کرده اند.

یوسفی با اشاره به ارسال ۱۷۵ اثر در استان زنجان به جشنواره گفت: اکثرا شرکت‌کنندگان از فضای دانش آموزی هستند و تعدادی از فضای علمی و فرهنگی شرکت داشته‌اند. 

وی با اشاره به اینکه تا ۲۰ دی ماه زمان برای ارسال اثار وجود دارد و ممکن است زمان تمدید شود اذعان کرد: تا اختتامیه جشنواره زمان زیادی باقی نمانده و در بهمن ماه اختتامیه استانی برگزار خواهد شد و بعد از آن اختتامیه ملی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: هیئت داوران بخش‌های مختلف توسط کمیته های مختلف هماهنگ شده و در حال تشکیل است.

یوسفی در پاسخ به سوال خبرنگاران نیز اذعان کرد: در حدود ۱۳۴ مسجد در شهر زنجان وجود داد که در ۹۵ درصد از این مساجد نماز مغرب و عشا اقامه می‌شود، در ۵۰ درصد مساجد نماز ظهر و عصر و در ۱۰ درصد مساجد سطح شهر نماز صبح قرائت می‌شود و لازم به تقویت دارد‌. 

وی گفت: در کل استان ۸۰ نماز خانه بین راهی وجود دارد.

 

حسین میرزایی نیز در این نشست در خصوص جشنواره فجر تا فجر نماز برگزار شد اظهار داشت: این جشنواره با هدف ترویج نماز در ابعاد فردی و اجتماعی در قالب‌های مختلف اجرا شد که دو بخش بزرگسالان بالای ۱۸ سال و بخش دوم دانش‌آموزی و کودکان را شامل می‌شود.

وی افزود: قالب های جشنواره برای شرکت دانش آموزان در بخش فرهنگی، هنری شامل کلیپ، عکس،سرود، نقاشی، خوشنویسی و سرود بود.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در بخش ادبی این جشنواره شامل خاطره، دلنوشته، داستان بود با هماهنگی‌هایی که با ستاد اقامه نماز انجام شد جلسات متعددی در سطح اداره کل آموزش و پرورش، مدیران، مربیان دانش آموزان برگزار شد. 

وی عنوان کرد: از ۱۷۵ اثر ارسالی به دبیرخانه ۱۴۸ اثر متعلق به بخش دانش آموزی است که ۹۵ نفر در مقطع ابتدایی، ۲۷ نفر در متوسطه دوم و ۲۶ نفر در متوسطه اول بودند.

میرزایی یادآور شد: در بخش های مختلف آثار دریافت شده است که بیشترین آن ‌ها در بخش نقاشی و عکس نوشته بوده است.  

وی با بیان اینکه در کنار بحث جشنواره فجر تا فجر نماز برنامه‌های مشترکی در ستاد اقامه نماز نیز برگزار خواهد شد، گفت: یکی از برنامه های محوری طرح پیوند مسجد محل با مدرسه است که با حضور امام جمعه در مرکز استان روز‌های یکشنبه در نزدیک ترین مسجد به مدرسه برگزار می شود و دانش‌آموزان در آن شرکت می‌کنند. 

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه هفته پیش رو آغاز هفته قرآن است تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اذعان کرد:  در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۵۰ روحانی مبلغ در سطح مدارس حضور دارد و ۴۲۷ روحانی در سامانه ثبت نام کرده است.

وی با بیان اینکه ۸۱۱ نماز خانه در سطح مدارس وجود دارد خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته علاوه بر ۴۲۷ روحانی ۶۰۰ همکار فرهنگی نیز کمک رسان در امور فرهنگی و نماز بودند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر