logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۸۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

احداث گلخانه جزو طرح‌های الویت‌دار جهاد کشاورزی است/ فعالیت ۲ واحد صنعتی گلخانه در خرمدره

احداث-گلخانه-جزو-طرح‌های-الویت‌دار-جهاد-کشاورزی-است-فعالیت-۲-واحد-صنعتی-گلخانه-در-خرمدره-
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با بیان اینکه احداث واحد‌های گلخانه‌ای تولید محصولات کشاورزی جزو طرح‌های مهم و اولویت‌دار جهاد کشاورزی است، گفت: گلخانه مدرن شیشه‌ای به مساحت ۶۰ هکتار در شهرستان خرمدره ایجاد می‌شود.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و ابلاغ الگوی کشت که اخیرا انجام شده، احداث واحد‌های گلخانه‌ای تولید محصولات کشاورزی جزو طرح‌های مهم و اولویت‌دار جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در این راستا برای احداث و توسعه واحد‌های گلخانه‌ای حمایت‌های ویژه‌ای در خصوص پرداخت تسهیلات با بهره بانکی کمتر نسبت به سایر طرح‌ها و همچنین صدور مجوز تغییر کاربری برای احداث گلخانه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورری شهرستان خرمدره با بیان اینکه در شهرستان خرمدره در حال حاضر ۱۰ واحد گلخانه خانگی و ۲ واحد فعال صنعتی در حال تولید محصول است، گفت: یک واحد ۵ هزار متری در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه احداث گلخانه مدرن، بزرگ با پوشش شیشه‌ای در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار که موضوع فعالیت تولید سبزی و صیفی خواهد بود جزو برنامه هاست، تصریح کرد: این واحد گلخانه‌ای به صورت زنجیره‌ای شامل سردخانه، سورتینگ و بسته بندی خواهد بود. 

محمدی ادامه داد: این گلخانه در فاز اول در مساحت ۳۰ هکتار به صورت مشترک با دو شهرستان خرمدره و ابهر در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات احداث گلخانه سال به سال متفاوت است، گفت: تسهیلات گلخانه با بهره پایین ارائه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورری شهرستان خرمدره گفت:در شهرستان پیگیر هستیم تا در اراضی پایاب یکی از روستاها با حمایت شرکت شهرک‌های کشاورزی استان، مجتمع گلخانه‌ای به مساحت حداقل ۵ هکتار احداث شود.

وی تاکید کرد: از کشاورزانی که دارای آب و زمین هستند و با توجه به اینکه مزایای کشت گلخانه‌ای بالا است درخواست می‌شود برای احداث واحد‌های گلخانه‌ای روی آوردند./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر