logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۸۵۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان زنجان:

تداوم بارش‌ها در زنجان تا چهارشنبه هفته جاری/ توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان

تداوم-بارش‌ها-در-زنجان-تا-چهارشنبه-هفته-جاری-توصیه‌های-هواشناسی-به-کشاورزان
رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان زنجان با اشاره وضعیت جوی استان زنجان، گفت: بارش‌ها تا چهارشنبه در استان تداوم خواهد داشت.

صونا صرفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره کل وضعیت جوی استان زنجان، اظهار کرد: امروز و فردا با عبور سامانه دیگری از منطقه، شاهد بارش‌های پراکنده باران و برف در برخی مناطق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا روز دوشنبه روند کاهشی خواهد داشت، ابراز کرد: طی هفته جاری هوای سردی در استان مستقر خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان زنجان با بیان اینکه بارش‌ها تا چهارشنبه در استان تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: یخبندان و مه آلودگی و کاهش دید در پی این سامانه پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمام استان را در برمی‌گیرد، عنوان کرد: لغزندگی معابر، احتمال اختلال در تردد به‌ویژه در محورهای کوهستانی، احتمال یخبندان سطح جاده‌ها، کاهش دید در اثر مه آلودگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی پیش‌بینی می‌شود.

صرفی در توصیه‌ای به شهروندان تأکید کرد: همراه داشتن وسایل ایمنی زمستانی و پوشش گرم در سفرهای برون‌شهری، رعایت سرعت مطمئنه در عبور از آزادراه به دلیل احتمال یخبندان، استفاده از چراغ‌های مه شکن، صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی از توصیه‌هایی است که شهروندان باید موردتوجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه کشاورزان محافظت از تأسیسات کشاورزی و تأمین سوخت و سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و تنظیم و کنترل دما و رطوبت و تهویه در انبار ها، گلخانه‌ها و سالن پرورشی، مرغداری‌ها و دامداری‌ها در دستور کار قرار دهند، افزود: کشاورزان در برداشت و انتقال محصولات برداشت‌شده به محل‌های مناسب اقدام کنند./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر