logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۸۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان؛

مشکل کمبود پزشک در کل کشور مطرح است/ کمبود پزشک عمومی بیمارستان خرمدره مرتفع شد

مشکل-کمبود-پزشک-در-کل-کشور-مطرح-است-کمبود-پزشک-عمومی-بیمارستان-خرمدره-مرتفع-شد
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کمبود نسبی پزشک در کل کشور وجود دارد و مختص استان زنجان نیست، گفت: نبود پزشک عمومی شهرستان خرمدره نیز در دو روز گذشته با جابه‌جایی پزشکان مرتفع شد.

به گزارش موج رسا; حسن بختیاری در جمع خبرنگاران در خصوص مشکل کمبود پزشک در بیمارستان خرمدره اظهار داشت: این مشکل در دو روز گذسته با جابه‌جایی پزشکان مرتفع شد.

این مسئول گفت: کمبود نسبی پزشک در کل کشور وجود داشت، از سویی دیگر امسال ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری دو برابر شد.

وی افزود: همین امر سبب شد تعداد زیادی از پزشکان عمومی در ازمون دستیاری قبول شوند بنابراین طبق قانون ما مجاز به نگه‌داشتن این پزشکان نبودیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: از مهر ماه با این مشکل در یکی از مراکز درمانی استان مواجه بودیم. بعد از اینکه این مشکل به وجود آمد چندین جلسه با معاونان بهداشت، معاونان درمان دانشگاه، روسای شبکه‌ها و بیمارستان‌های تحت پوشش استان تشکیل و مقرر شد در سطح استان، وزارتخانه و منطقه این موضوع پیگیری شود.

وی عنوان کرد: حتی دانشگاه علوم پزشکی حاضر است تا از پتانسیل‌های منطقه‌ای و حتی ظرفیت پزشکان خصوصی استفاده و با آنان قرار داد منعقد نماید‌.

بختیاری با اشاره به اینکه رایزنی‌های مختلفی با وزارت نیرو انجام و تعدادی نیروی طرحی جذب شد، اذعان کرد: در ۸ بیمارستان استان مشکل ایجاد شده بود اما با اقداماتی که انجام گرفت مشکلات اغلب این بیمارستان‌ها مرتفع شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر