logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۸۴۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان:

قدرت دفاعی انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان بی نظیر است/ دستاوردهای انقلاب در تمامی زمینه‌ها حاصل تفکر بسیجی است

قدرت-دفاعی-انقلاب-اسلامی-ایران-در-برابر-دشمنان-بی-نظیر-است-دستاوردهای-انقلاب-در-تمامی-زمینه‌ها-حاصل-تفکر-بسیجی-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه در همه زمینه‌ها هر وقت فرهنگ بسیجی واردشده است برد برای جبهه انقلاب است، گفت: قدرت دفاعی ما به اعتراف تمامی دشمنان بی‌نظیر است چراکه در اینجا ماهیت بسیجی حاکم بوده که این پیروزی حاصل‌شده است.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ماهیت بسیج، اظهار کرد: ما اگر به ماهیت و فرهنگ بسیج نگاه کنیم باید به ماهیت دین نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج در بعد منابع وابسته به قرآن و حدیث و سنت است، ابراز کرد: بسیج خارج از تفکر دین نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه بسیج در درون تفکر دین است و محتوای بسیج یعنی فرهنگ و نهضت رسول گرامی اسلام (ص)، تصریح کرد: محتوای بسیج یعنی مقاومت و ایستادگی امیرالمؤمنین (ع) و امام حسین (ع) و ائمه معصومین (ع).

وی با بیان اینکه زمانی که نیاز است بسیج حامی ولایت و پیامبر(ص) باشد سمیه و بلال راداریم که از ولایت دفاع می‌کنند، عنوان کرد: این دو فرد از لحاظ شخصیتی با یکدیگر متفاوت بودند و سمیه یک شخصیت بزرگ در آن زمان و بلال یک برده بود؛ اما هر دو حامی پیامبر و اهداف پیامبر بودند.

فرهنگ یسیجی در تاریخ اسلام

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه حرکت پیامبر اسلام برابر با آزادگی، انسانیت، انسان‌مداری، حق مداری، حق محوری، عدم تبعیض، عدالت و مقابله با بی‌عدالتی بود، ادامه داد: اگر به تاریخ انبیا توجه شود در تمامی تاریخ انبیا این فرهنگ بسیجی وجود دارد.

وی بیان کرد: وقتی که به جنگ‌های صدر اسلام توجه می‌شود، می‌بینیم پیامبر گرامی اسلام با 313 نفر در مقابل 900 نفر می‌ایستد و این‌ها همان کسانی هستند که به پیامبر اسلام لبیک گفته‌اند و پول و امکاناتی ندارند اما درعین‌حال توکل و توسل و پیروی از ولایت دارند و نترس و مقاوم‌اند و همین امر زمینه پیروزی آن‌ها در جنگ بدر را شکل داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه همه احزاب در جنگ خندق آمدند اما شکست خوردند چون تفکر بسیجی حاکم بود، ادامه داد: در جنگ اُحُد قسمی از افراد خطا کردند و فرهنگ بسیجی و توصیه‌های پیامبر اسلام را رعایت نکردند و شکستی را لشکریان اسلام شاهد بودند.

وی خاطرنشان کرد: جایی که نیاز است از عثمان دفاع شود امام علی (ع) فرزندان خود را می‌فرستند تا از عثمان به‌عنوان خلیفه دفاع کنند؛ چراکه نمی‌خواهند خلیفه کشی رواج پیدا کند و جامعه به هرج‌ومرج کشیده شود و در اینجا نیز فرهنگ بسیجی دفاع از حاکم است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه در زمان خانه‌نشینی امام علی (ع) فرهنگ بسیجی محتوا سازی و بسترسازی بود، افزود: امام در زمان خانه‌نشینی محیط و افکار عمومی را آمده کردند و روشنگری را در دستور کار داشتند.

زنجان

فرهنگ بسیجی همراه با عدالت است

وی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی همراه با عدالت است که شعار امام علی(ع) است، تصریح کرد: فرهنگ بسیجی پیروی از ولایت است که شعار دین است که در غدیر اتفاق افتاد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ بسیجی مقاومت و ایستادگی در مقابل تمام کسانی است که در مقابل دین قرار می‌گیرند، عنوان کرد: یک روز مشرکان و یک روز معاویه در مقابل دین قرار می‌گیرد که تفکر بسیجی با او مقابله می‌کند که نمونه‌های آن در تاریخ امثال مالک اشترها است.

وی با بیان اینکه وقتی به واقعه کربلا نگاه می‌کنیم با بسیجی 13 ساله که حضرت قاسم (ع) است را می‌بینم، ادامه داد: در کربلا بسیجی 6 ماهه حضرت علی‌اصغر(ع) و بسیجی 3 ساله حضرت رقیه(ع) را می‌بینیم که هرکدام نقش خود را در این صحنه اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه باید به مقام امام خمینی(ره) درود فرستاد که این بستر نهفته در دین که فرهنگ بسیجی بود را در سال 58 احیا، ابلاغ، سازمان‌دهی و به جامعه معرفی کرد و در جامعه توسعه داد، ابراز کرد: ثمره بسیج را مردم ایران دیدند.

وی با بیان اینکه زمانی که بسیجی و تفکر بسیجی و ماهیت بسیجی به صحنه وارد شد نبردهای ما در دفاع مقدس سراسر به پیروزی بدل شد، عنوان کرد: بعد از دفاع مقدس تفکر بسیجی از بعد نظامی خارج شد و به بعد علمی سازندگی، و... روی آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان با بیان اینکه شهید شهریاری یک شخص بسیجی بود که نماز می‌خواند توسل می‌کرد و نظام را به قدرت غنی‌سازی 20 درصد رساند، عنوان کرد: ماهیت بسیج این است که هر جا هر نوع خدمت لازم است بسیج آن را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در همه زمینه‌ها هر وقت فرهنگ بسیجی واردشده است برد برای جبهه انقلاب است، تصریح کرد: قدرت دفاعی ما به اعتراف تمامی دشمنان بی‌نظیر است چراکه در اینجا ماهیت بسیجی حاکم است که این پیروزی حاصل‌شده است.

قدرت دفاعی امروز کشور نتیجه فرهنگ بسیجی است

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه موشک ماهواره‌بر را فرهنگ بسیجی ساخته است و در مکتب کسانی که واداده‌اند اندیشه و قدرت تولید نمی‌شود و اگر قدرت تولید شود ثمره آن در خارج از کشور خود را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: در فرهنگ بسیجی کار به‌جایی می‌رسد که دشمنان ما اعتراف می‌کنند که قدرت هوایی و برتری هوایی خود را بعد ارز جنگ جهانی دوم از دست‌ داده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای ما به دست افراد بسیجی و فرهنگ بسیجی تولید و قدرتمند شد، ابراز کرد: فرهنگ بسیجی در حوزه‌های مختلف اجتماعی از واکسن و سیل گرفته تا مبارزه با کرونا خودش را نشان می‌دهد و بسیجی این نیست که همیشه اسلحه به دست باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان بسیجی یک روزی قلم‌به‌دست است و یک روزی بیل به دست، تصریح کرد: در زمانی که نیاز باشد بسیج آماده رشادت در تمامی صحنه‌ها است.

وی با بیان اینکه تمامی دستاوردهای انقلاب در تمامی زمینه‌ها حاصل تفکر بسیجی است، عنوان کرد: در صنعت نفت 100 درصد خودکفا هستیم و این تفکر بسیجی است که ما را به اینجا رسانده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه اگر در کشتی‌سازی سومین کشور دنیاییم تفکر بسیجی است، ادامه داد: ما اگر توانستیم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را بسازیم تفکر بسیجی بود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر