logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۸۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان؛

عدم امید سوزی شاخص ایرانی بودن هر فرد است/ مردم با بصیریت زنجان صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند

عدم-امید-سوزی-شاخص-ایرانی-بودن-هر-فرد-است-مردم-با-بصیریت-زنجان-صف-خود-را-از-اغتشاشگران-جدا-کردند
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شاخص اثبات ایران دوستی هر فرد عدم ایجاد یاس در مردم و عدم امید سوزی است، گفت: با این که مشکلات، گرانی ها وجود دارد اما چاره حل مشکل تلاش و امید بیشتر برای حل موضوعات است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در عرصه‌های مختلف حضور داشته و خدمت رسانی کرده است و امام نیز فرموده‌اند تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی یقینا از الطاف و برکات جملیه خداوند تعالی است که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران این نعمت ارزانی شده است.

وی با بیان اینکه بسیج لشکر مخلص خداست، افزود: لشکر نماینگر قدرت است، که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان ایجاد نمودند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۷ آذر ماه روز  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است، گفت: نیروی مقتدر دریایی ارتش هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از دفاع مقدس از خود اقتدار نشان داد و در دوران دفاع مقدس فرقه دشمنرا همراهی نکرد و در عملیات غافلگیرانه بیش از ۲۰ عملیات برای به سقوط کشیدن عملیات دشمن انجام داد.

وی تصریح کرد: امروزه تعداد کشتی‌هایی که برای اسکورت در دریا وجود دارند بیش از ۴ هزار کشتی هستند. 

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به روز پرستار و گرامیداشت این روز گفت: در دوران کرونا بخش بهداشت، درمان و پزشکان، پرستاران در خدمت مردم و مبارزه با این بیماری قرار داشتند و پرستاران با علم به خطر این بیماری، اما جان خود را به خطر انداختند.

وی با اشاره به روز مجلس شورای اسلامی نیز یاد آور شد: امام خمینی(ره) فرمودند اگر همه اشخاص که در کشور هستند، همه نهادها قانون را محترم بشمارند هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد چراکه اختلافات از محل قانون شکنی ها است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: ایشان در جمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظارات خود را چنین، فرمودند مجلس شورای اسلامی را به پرداختن به نیازهای مردم و انجام موضوعاتی که در خدمت گشایش امور مردم باشد و همچنان کم کردن از مباحث سیاسی و پرداختن به مباحث اساسی کشور باشد؛ دعوت می‌کنم.

وی ادامه داد: در فرازی دیگر چنین فرمودند به نمایندگان مجلس شورای اسلامی این توصیه را می کنم که مسائل و نیازهای حقیقی مردم را در نظر داشته باشند و به ان بپردازند و کمبودها را برای اجرای صحیح چه در بخش قوه مجریه و قوه قضاییه برطرف کنند تا بتوان مملکت را اداره کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری در جمع مردم اصفهان تقریبا یک نقشه راه است، گفت: به عنوان یک طلبه خدمتگذار باید از مردم تشکر کرد. زمانی که در سال ۹۸ رهبری فرمودند معترضان صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند زنجان اولین استانی بود که در همان روز با وجود بارش برف و بارندگی جمع شدند و اعلام کردند که ما هنوز معترض هستیم اما بنا به فرمایش مقام معظم رهبری صفمان از اغتشاشگران جداست.

وی تصریح کرد: ما فقط برای لبیک به ندای رهبر تجمع کردیم و حضرت آقا نیز از رفتار هوشمندانه مردم زنجان تشکر نمودند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: در روزهای اول اغتشاشات مردم نیز گاها وارد این تجمعات می‌شدند اما بعدا متوجه شدند که این اغتشاشگران پرچم تجزیه طلبی در دست دارند، مسلح هستند، به مساجد توهین می کنندو قرآن سوزی و پرچم سوزی دارند بصیرانه عمل کردند، با این که اعتراضات هنوز وجود دارد اما صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

وی با تشکر از نیروهای نظامی، قضایی و چشم بیدار بسیجیان گفت: مردم نشان دادند که در جریانات اخیر چگونه باید رفتار کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره فرمایش حضرت آقا گفت: شاخص اثبات ایران دوستی هر فرد عبارت است از عدم ایجاد یاس در مردم، عدم امید سوزی است، با این که مشکلات، گرانی ها وجود دارد اما چاره حل مشکل وجود دارد و ایشان فرمودند که باید روحیه کار و تلاش ترویج شود تا با تلاش و امید بیشتر موضوعات حل شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای نا امید کردن مردم است، گفت: رییس جمهور امریکا اعلام کرد که ایران را ازاد خواهم کرد اما باید به وی گفت ایران در سال ۵۷ از سلطه قدرت شما آزاد شد و ابهت شما را به هم ریخت و امروز شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر