logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۸۴۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان:

۴۰ درصد مدارس استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارد/ کمبود ۲۴۶ کلاس درس در زنجان

۴۰-درصد-مدارس-استان-زنجان-نیاز-به-مقاوم-سازی-دارد-کمبود-۲۴۶-کلاس-درس-در-زنجان
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از مدارس نیز نیاز به مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی دارند گفت: خیرین میتوانند به جای ساخت مدارس در مقام سازی و تعمیر مدارس همکاری کنند تا از تخریب بیشتر مدارس جلوگیری شود.

به گزارش موج رسا; علی اکبر فاضلی در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان با بیان اینکه توسعه هر کشوری در گرو توسعه نیروی انسانی است اظهار کرد: توسعه نیروی انسانی از آموزش و پرورش است که به عبارتی آموزش و پرورش دروازه توسعه است که به همین‌ دلیل بسیار زیاد در توسعه جامعه اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه دو رکن از ۶ رکن آموزش و پرورش مربوط به این جشنواره است افزود: آیت دو رکن فضا و تجهیزات است که اگر آموزش و پرورش بخواهد در تربیت نیروی انسانی ماهر و کارا موفق شود باید فضای مناسب و تجهیزات بروز و مناسب در اختیار دانش آموزان بگذارد.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان با بیان اینکه برای تحقق این هدف دولت ها تلاش لازم را می‌کنند ولی کافی نیست‌ بیان کرد: لازم است خیرین در حد توان و وسع خود در تأمین و تجهیز فضاهای آموزشی کمک کار دولت باشند.
فاضلی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در سال ۷۷ در استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان مجمع استانی و ۱۲ مجمع شهرستانی و منطقه ای وجود دارد .
وی با اشاره به اینکه در طول ۲۴ سال گذشته ۳۴۰ پروژه با دو هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده است افزود: از این تعداد ۳۴۴ مدرسه و مابقی نماز خانه و سالن ورزشی ساخته شده است.
این مسئول تصریح کرد: از ۱۶۰۰ مدرسه موجود در استان حدود یک چهارم آن یعنی ۲۵ درصد آن توسط خیرین احداث شده است.
فاضلی با بیان اینکه مجمع استان در ۱۸ ماهه گذشته ۴۶ پروژه جدید با ۲۳۶ کلاس و ۸۵ میلیارد تومان اعتبار خیرین است اظهار کرد: ۱۶ مدرسه به بهره برداری رسیده نیز با ۹۷ کلاس و آورده ۱۷.۵ میلیارد تومان خیرین است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۱ پروژه نیمه تمام در استان زنجان وجود دارد افزود: ۲۷۶ کلاس درس است که با تعهد ۱۰۸ میلیاردی خیرین در حال انجام است.
این مسئول با اشاره به عملکرد خیرین در طی ۴ سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه علیرغم تورم و تحریم همه جانبه سال به سال شاهد رشد و سیر صعودی خیرین بوده ایم اظهار کرد: در حال حاضر طی ۶ ماهه گذشته به ۲۵ پروژه رسیده است که نشان دهنده این است خیرین علیرغم مشکلات در امر خیر نهایت کمک را دارند.
فاضلی با اشاره به اینکه با وجود اعتبارات دولتی و آورده خیرین در حال حاضر ۳۷ مدرسه با ۲۴۶ کلاس کمبود داریم، افزود: در شهرک های اقماری استان بخصوص در زنجان فضای آموزشی نسبت به سایر مناطق کمتر است که حتی در ۵ شهرک زنجان مدرسه ابتدایی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از مدارس نیز نیاز به مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی دارند بیان کرد: خیرین میتوانند به جای ساخت مدارس در مقام سازی و تعمیر مدارس همکاری کنند تا از تخریب بیشتر مدارس جلوگیری شود.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان اظهار داشت: سعی شود مسئولین استان در طرح ملی مسکن همزمان با احداث مسکن احداث مدرسه را نیز در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر