logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۸۴۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور خبر داد؛

ساخت ۴۹ درصد از مدارس به کمک خیرین مدرسه ساز

ساخت-۴۹-درصد-از-مدارس-به-کمک-خیرین-مدرسه-ساز
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت :  امروزه ۴۹ درصد مدارس آموزش و پرورش کشور  با کمک خیرین است.

<!doctype html>

به گزارش موج رسا; محمدرضا جعفری در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز چندین هدف را دنبال می کند، اظهارکرد: یکی از هدف ها گسترش امر خیر مدرسه سازی در جامعه است.

وی با اشاره به فرموده خداوند مال وثروت و فرزند دو زینت این دنیا محسوب می شوند افزود : کسانی هستند که این مال و ثروت را به جا استفاده کرده و آن را تبدیل به باقیات صالحات می کنند.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور افزود : جامعه ای توانمند است که نیروی انسانی و نیروی اقتصادی توانمند وقوی داشته باشد می‌تواند وموفق شود.
جعفری با بیان این مطلب که هر آنکه توفیق داشته باشد می‌تواند از مال و ثروت خود بگذرد و آن را به باقیات و صالحات تبدیل کند، تصریح کرد: به یاد ندارم کسی از دادن مال در راه خیر ورشکست شود نه تنها موجب گسترش مال می‌شود بلکه خداوند ۷۰۰ برابر بیشتر جایگزین آن را داده است که هیچ خیری در این راه دچار مشکل نشده است .
وی با اشاره به هدف دیگر جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که تکریم از خیرین و اشاعه فرهنگ کار خیر است بیان کرد : پیش از این برخی از مدارس در برخی نقاط کشور از جمله رباط کریم، اسلامشهر ، و...مدارس به صورت پنج شیفته بود و در برخی از استان ها نیز مانند سیستان و بلوچستان مدرسه وجود نداشت و منجر به ترک تحصیل دانش آموزان میشد .
این مسئول با بیان اینکه ۴۰ هزار خیر در امر مدرسه سازی مشارکت دارند تصریح کرد : با ورود خیرین بیش از ۱۴۰ هزار کلاس درس ساخته شد و در سال های اخیر ۲۰ درصد مشارکت وجود داشت که امروزه ۴۹ درصد مدارس آموزش و پرورش با کمک خیرین است.
جعفری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ۴۹ درصد مدارس کشور با کمک خیرین ساخته شده است، عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین کشور تعهد شده است که‌ در حال انجام است.
وی ادامه داد : خیرین میتوانند در زمینه های مختلف از جمله تهیه تجهیزات مناسب برای مدارس، هوشمند سازی کلاس‌های درس، فضاهای ورزشی ، و... که در جامعه نیاز داریم در کنار مدارس باشند .
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه مشکل کشور ما نداشتن مهارت و مهارت آموزی است، اظهار داشت: خیرین می توانند در توانمند سازی هنرستان‌ها، بروز کردن تجهیزات هنرستان‌ها کمک کنند و به بازار کار فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای کمک کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر