logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۸۴۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

کشف و پلمپ ۴ کارگاه تولید کننده مواد اولیه سموم تقلبی در زنجان/ فروشگاه‌های مجاز سموم کنترل کیفیت شده را عرضه می‌کنند

کشف-و-پلمپ-۴-کارگاه-تولید-کننده-مواد-اولیه-سموم-تقلبی-در-زنجان-فروشگاه‌های-مجاز-سموم-کنترل-کیفیت-شده-را-عرضه-می‌کنند
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان قریب به ۱۰۰ فروشگاه مجاز عرضه سموم فعالیت دارند، گفت: امسال ۴ کارگاه تولید کننده مواد اولیه سموم تقلبی در استان شناسایی و پلمپ شده‌ است.

مجید بلالی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در سطح استان زنجان ۱۰۰ فروشگاه مجاز سم در حال فعالیت هستند و همه ساله کارشناسان از سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی بر روند اجرای کار این فروشگاه ها نظارت دارند.

وی با بیان اینکه گاها برخی فروشگاه‌های غیر مجاز نیز در سطح روستاها اقدام به فروش سم می‌کنند، افزود: با پایش‌هایی که انجام می‌گیرد متخلفان شناسایی و برخورد انجام می‌شود و چنین فروشگاه‌هایی به دلیل غیر مجاز بودن پلمپ می‌شوند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نیز همچون گذشته تخلفاتی در راستای تولید سم تقلبی انجام گرفته است، گفت: ۴ واحد تولیدی متخلف که اقدام به تولید مواد اولیه سموم شمیایی می‌کردند شناسایی و توقیف شده‌اند.

وی اذعان کرد: محصول نهایی که از مواد غیر مجاز قرار بر تولید از آن‌ها را داشت در این کارگاه‌ها شناسایی شد به همین دلیل امکان عرضه سموم تقلبی در سطح بازار پایین است.

بلالی با بیان اینکه اگر تولید سم تقلبی در این کارگاه‌ها نیز انجام گرفته باشد، حجم تولید و توزیع در سطح بازار مشخص نیست، گفت: اکثر سموم موجود در مراکز عرضه مجاز سم، کنترل کیفی شده‌اند و مورد تایید قرار دارند و اگر فروشگاهی سمی بدون تایید کنترل کیفیت عرضه کند، مورد شناسایی قرار می‌گیرد و پلمپ خواهد شد.

وی بیان کرد: فروشگاه‌های معتبر مجوز تولید سموم و عرضه را دارند، اما نحوه مصرف، کیفیت مصرف، سم مورد کاربرد برای آفات مختلف متفاوت بوده و موثر بر کارایی سم است./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر