logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۸۴۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل:

اجرای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی حوزه راه در کشور/ اشتغال ۱۰۰ هزار نفری در پروژه‌های راه سازی بخش زیر ساختی

اجرای-بیش-از-۱۰-هزار-کیلومتر-مسیرهای-مختلف-زیر-ساختی-حوزه-راه-در-کشور-اشتغال-۱۰۰-هزار-نفری-در-پروژه‌های-راه-سازی-بخش-زیر-ساختی
معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: در کل کشور بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در حال اجرا است.

به گزارش موج رسا; خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف زیر ساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در حال اجرا داریم، گفت: نزدیک به ۱۲هزار کیلومتر نیز مسیرهایی است که مطالعه آن انجام شده و کارهای واگذاری آن به پیمانکار در دست اجراست.

وی ابراز کرد: برآورد اتمام این پروژه‌ها حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان است که در بخش ریلی سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در بخش‌های مختلف در سطح کشور اجرا می‌شود و امیدواریم بخشی از کریدورهای ریلی را در چهار سال آینده تحویل بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه در بخش آزاد راهی ۱۰۳۸ کیلومتر پروژه آزاد راهی اجرا می‌شود و نسبت به آزاد راههای موجود که دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر است عدد قابل توجهی می‌باشد، گفت: در بخش بزرگراهی هم ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی درسطح کشور حال اجرا است که نسبت به موجودی بزرگراه‌ها که حدود ۲۰ هزار کیلومتر است باز عدد قابل توجهی است.

خادمی تاکید کرد: همچنین بازدیدی امروز از محور سلطانیه به قیدار و همدان انجام شد که این پروژه هم در یک اشل بزرگراهی بین استانی است.

یکی از راههای اشتغال زایی زود هنگام در کشور، فعال سازی پروژه‌های عمرانی است

وی به اشتغال ایجاد شده در پروژه‌های راه سازی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها برای ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر در پروژه‌های راه سازی بخش زیر ساختی کل کشور به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است و دو تا سه برابر هم به صورت غیر مستقیم در سطح کشورمشغول به کار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، ابراز کرد: یکی از راه‌های اشتغال زایی زود هنگام در کشور، فعال سازی پروژه‌های عمرانی است چرا که این روند در کل دنیا هم مرسوم است و باعث ارتقای سطح مهندسی و خدمات فنی کشور می‌شود و زمینه برای صدور خدمات فنی هم فراهم می‌شود.

تمام اقدامات در حوزه راهسازی در کشور بومی است

خادمی افزود: خوشبختانه تمام اقداماتی که در حوزه راهسازی در کشور انجام می‌شود بومی بوده و توسط مهندسین، متخصصین، مجریان و کارگران داخل کشور صورت می‌گیرد و در بخش نیروی انسانی و هم در بخش اجرا، مصالح و تجهیزات خودکفا هستیم و از خارج چیزی وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور در سال، ۴ تا ۴/۵ میلیون تن قیر تولید می‌شود، تصریح کرد: مصرف داخل کشور ۵۰ درصد برای جاده‌های برون شهری است که از این میزان نزدیک ۶۰ درصد برای پروژه های مختلف برون شهری در وزارت راه و شهرسازی مصرف می شود و در بخش درون شهری هم در پروژه‌های شهرهای جدید واقدامات بازآفرینی استفاده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: خوشبختانه با تصویب مجلس شورای اسلامی و به خصوص پیگیری کمیسیون عمران مجلس،قیر به صورت رایگان برای پروژه‌های عمرانی در اختیارما قرار خواهند داد که اعتبار خوبی است و باعث تسریع در بهره برداری پروژه ها می شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر