logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۸۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان مطرح کرد

ضرورت مدیریت سليقه هاي مد و لباس در جامعه /انسجامی برای اجرای پروژه های فرهنگی وجود ندارد

ضرورت-مدیریت-سليقه-هاي-مد-و-لباس-در-جامعه-انسجامی-برای-اجرای-پروژه-های-فرهنگی-وجود-ندارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: اگر ما نتوانيم سليقه هاي مد و لباس  را در جامعه  خودمان مديريت  كنيم در چنبره مديريت بيگانگان خواهيم افتاد.

ماهرخ بلوری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:پوشش مناسب جزء ضروريات زندگي اجتماعي است كه در دين اسلام مورد تاكيد بوده و بديهي است كه موجبات عزت و كرامت انسان ها و ارزشگذاري به مقام  زن و صيانت از حريم  فرد و خانواده محسوب شود.

وی با اشاره به اینکه عفاف ارزشي منطبق با طبيعت انسان  براي كمال و رشد شخصيت انساني فرض شده است تا سلامت جامعه و نسل ها را محقق كند،خاطرنشان کرد: حفظ  حرمت جامعه،خانواده  و افراد برعهده  فرد – فرد  ماست و احياي حقوق شهروندي زماني محقق  خواهد شد كه احترام به حريم افراد در جامعه رايج باشد.

این مسئول در خصوص برگزاري  نمايشگاه و جشنواره هاي مد و لباس،گفت:بايد توجه داشت كه حركت در جهت اقتصاد مقاومتي  بدون  توجه به اتفاقات  نويني  كه در جهان  پيش  مي آيد ممكن  نخواهد بود، اگر ما نتوانيم سليقه هاي مد و لباس  را در جامعه  خودمان مديريت  كنيم در چنبره مديريت بيگانگان خواهيم افتاد و نه تنها در ظاهر  پيداي جامعه كه در بطن اقتصاد و معيشت با مشکل مواجه خواهيم شد، هنرمندان رشته طراحي  پارچه و لباس در خط  مقدم  اين پويش  ملي قرار دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که جامعه ما به چه سمتي پيش  ميرود؟ آيا حجاب  و عفاف مي تواند كاملا در جامعه مستقر  شود؟گفت:خوشبختانه جامعه ما به سمت عقلانيت،فرهيختگي و توانايي  پيش مي رود، جوانان امروز  تقريبا در بسياري از زمينه ها از پدران  و مادران  خود بيشتر  مي دانند،بيسوادي ريشه كن مي شود و آموزش هاي  اجتماعي قدرت و قوت ميگيرد.

بلوری ادامه داد: در مجموع اميدواري ما به آينده اي بهتر چندان بيراه نيست،جامعه ما در مقاطع  حساس توانمندي انتخاب راه درست را از خود نشان داده است و تبعا عفاف  و پاكدامني در جامعه ما رواج بيشتري  خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا بسياري  از اقدامات كم اثر و بعضا بي اثر بوده است؟افزود: مخاطب عادت دارد منبع نصيحت را ارزيابي  كند، اگر نصيحت كننده خود عامل به معروف باشد،مي تواند آمر به معروف  خوبي هم باشد،اما اگر  نصيحت كننده  نتواند اعمال  خودش را كنترل كند، نمي تواند مخاطب را قانع  سازد.

وی افزود: رسول گرامی اسلام(ص) زماني كه خرما خورده بود حاضر نشد كودكي را براي خرما نخوردن نصيحت كند و مولا علي (ع) زماني  كه مي خواست كودك را از ناودان نجات دهد با صداي  كودكانه  او را صدا  زد.

این مسئول با بیان اینکه نهادها و سازمان های دارای موازي كاري در این زمینه هستند، افزود: عدم وجود پايش و ارزيابي  نيز آفت ديگري است همانگونه که فرافكني تمام اقدامات را عقيم  مي کند.

وی برضرورت توجه به روش هاي علمي متقن تاکید کرد و گفت: با روش های علمی باید بتوانيم  پروژه ها را تقسيم کرده و هر كدام در هر زمينه اي كه توانايي داريم  آن را برعهده بگيريم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ادامه داد: در كشور ما پيچيده ترين پروژه هاي فني با درايت و كفايت  تمام به چند ده يا چند صد زير پروژه تقسيم  مي شود و توانمندي هاي عظيمي را حاصل مي كند كه اغلب غير قابل باور است اما متاسفانه در پروژه هاي فرهنگي  چنين انسجامي وجود ندارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر