logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۸۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

آب‌رسانی به 12 روستا در استان زنجان/ بیش از 17 هزار و 500 رأس دام و طیور مورد واکسیناسیون قرار گرفت

آب‌رسانی-به-12-روستا-در-استان-زنجان-بیش-از-17-هزار-و-500-رأس-دام-و-طیور-مورد-واکسیناسیون-قرار-گرفت
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به بسیج آب‌رسانی، گفت: طرح آب‌رسانی به 12 روستای دارای تنش آبی مناطق هدف در سال 1401 اجرا شد.

جلال غورقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان، اظهار کرد: به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان طرح آب‌رسانی به 12 روستای دارای تنش آبی مناطق هدف(محروم وکم برخوردار) در طول 7 ماه سال 1401 اجرا شد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها، جمعیتی بالغ‌بر8500 نفر با تحت پوشش قراردادن2300 خانوار از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد، ابراز کرد: در این اقدام جهادی 48 فعالیت اجرایی آب‌رسانی از قبیل احداث و لایروبی قنات، لایروبی چشمه، اجرای خط انتقال، اجرای شبکه توزیع، احداث و مرمت مخزن، احداث اتاق فرمان، احداث حوضچه و... انجام گرفت.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اجرای رزمایش خدمات دامپزشکی به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان و با همکاری سازمان بسیج سازندگی و اداره کل دامپزشکی استان زنجان، تصریح کرد: در این رزمایش 11550رأس دام و6000 قطعه طیور در6 روستای هدف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان مورد واکسیناسیون قرار گفتند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان، عنوان کرد: دوره‌های آموزشی کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و توانمندسازی کشاورزان روستاهای هدف قرارگاه با حضور 865 کشاورز برگزار شد کارشناسان اداره کل جهاد کشاورزی استان جدیدترین روش‌ها و تکنیک‌های محصولات کشاورزی را به کشاورزان آموزش دادند.

غورقانلو با بیان اینکه در راستای تربیت نسل انقلابی دانش آموزان مناطق هدف و آشنایی آنان به احکام اسلامی، مراسم جشن تکلیف و عبادت برای مکلفین دختر و پسر روستاهای هدف برگزار شد، ادامه داد: در این جشن‌ها بیش از 310 نفر از دختران و پسران مناطق هدف شرکت کردند و هدیه‌ای از طرف قرارگاه پیشرفت و آبادنی به این افراد تقدیم شد.

وی با اشاره به جذب حمایت برای 50 دانش‌آموز نیازمند در مناطق هدف، افزود: 4 مدرسه ابتدایی در روستاهای حاج سیران، تیکمه داش، آقکند و ورمزیار در دهستان قره پشتلو شهرستان زنجان مورد ترمیم و بهسازی قرار گرفت.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان و درجهت رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار، طرح اجرای شبکه فاضلاب و تکمیل تصفیه‌خانه روستای پری شهرستان ماهنشان در دستور کار قرار گرفت و در مراحل پایانی است، ابراز کرد: در این طرح 600 متر لوله‌گذاری در مسیرهای جدید، 6000 متر اصلاح شبکه فاضلاب قدیمی، مرمت و احداث 300 منهول و نصب و راه‌اندازی تأسیسات برقی و مکانیکی تصفیه‌خانه به اجرا درآمده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر