logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۸۴۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن خیریه کلیوی استان زنجان مطرح کرد؛

هزینه پیوند کلیه به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است/ لزوم حمایت خیران از انجمن خیریه کلیوی زنجان

هزینه-پیوند-کلیه-به-۳۰۰-میلیون-تومان-افزایش-یافته-است-لزوم-حمایت-خیران-از-انجمن-خیریه-کلیوی-زنجان
رئیس انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه تعداد بیماران دیالیزی در استان زنجان رو به افزایش است، گفت: متاسفانه هزینه هر پیوند کلیه به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; محمد‌رضا طهماسبی شامگاه روز جمعه در همایش یاران همدل اظهار داشت: انجمن بیماران کلیوی از آبان ماه ۱۳۶۳ با ۵ بیمار و اتاق امانی از شهرداری آغاز به کار کرد.

وی افزود: بعد از راه‌اندازی دفاتر دیالز همه شهرستان‌ها و دفاتر انجمن، در حال حاضر به ۴۳۰ بیمار دیالیزی خدمات رایگان حمایتی، درمانی ارائه می‌شود.

رئیس انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه هزینه درمان بیماری بیماران به طور متوسط ۵۰ درصد توسط انجمن تامین می‌شود، گفت: خروجی این خدمات بعد از ۳۸ سال این بوده است که از ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده، یک هزارو ۶۵۰ نفر از چرخه درمان خارج شده‌اند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بخش دیالیز انجمن خیریه کلیوی استان با ۳۰ تخت پیشرفته، یک روز درمیان ۱۸۰ بیمار را به طور رایگان در سه شیفت مورد درمان قرار می‌دهد.

طهماسبی بیان کرد: کلینیک انجمن خیریه کلیوی به طور کامل دارای داندان پزشکی، داروخانه، سونوگرافی، آزمایشگاه، خدمات پرستاری و هر آنچه که برای بیماران در مطب‌ها و کلینیک‌ها مورد نیاز است را در دسترس بیماران قرار داده است. 

وی گفت: با آموزش و پرورش، بهشت زهرا، صدا و سیما و تمام سازمان‌هایی که می‌توانند در راستای پیشگیری از بیماری همراه با انجمن خیریه کلیوی باشد درخواست شده تا اطلاع‌رسانی در خصوص تشخیص دیابت و فشار خون انجام شود تا میزان بیماری و تعداد بیماران کاهش یابد.

رییس انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه هر روز شاهد ورود بیماران دیالیزی بیشتر از ناحیه دیابت و فشار خون در بخش دیالیز هستیم، گفت: در سطح استان از ۴۳۰ بیمار متاسفانه ۱۵۰ نفر جوان و سرپرست خانواده واجد پیوند کلیه هستند.

وی با اشاره به اینکه هزینه پیوند کلیه به ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است، اذعان کرد: تامین هزینه‌های درمان برای دولت سنگین است، به طوری که هر بیمار در یک سال برای دیالیز خود نیازمند هزینه ۳۰ میلیون تومانی است اما انجمن خیریه کلیوی در حال ارایه خدمات رایگان به بیماران است و در راستای توسعه خدمات خود و به روز رسانی دستگاه ها نیاز به حمایت بیشتر خیران را دارد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر