logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۸۴۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان مطرح کرد؛

اقداماتی در راستای پیشگیری از بیماری‌های کلیه انجام شود

اقداماتی-در-راستای-پیشگیری-از-بیماری‌های-کلیه-انجام-شود
امام جمعه زنجان گفت: باید اقداماتی انجام شود تا با پیشگیری تعداد بیماران کلیوی به حداقل برسند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله ‌علی خاتمی شامگاه روز جمعه در همایش یاران همدل که به همت انجمن خیریه کلیوی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۶۲ با کمک خیران با پرداخت ۶۰۰ هزار تومان اولین دستگاه در انجمن خیریه کلیوی زنجان خریداری شده است اظهار داشت: هر کاری که برای جلب رضایت خداوند انجام شود رشد و نمو می یابد و نهاد کوچک تبدیل به درخت بارور می‌شود. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه زنجان دیار نیکان، خیران و خیر اندیشان است، افزود: در انجمن خیریه کلیوی نیز با اینکه عده‌ای به رحمت ایزدی پیوسته‌اند اما خانواده این افراد، دوستان و آشنایان آن‌ها در کنار انجمن قرار دارند و کمک رسان هستند و توانسته اند این نهال کوچک را تبدیل به درخت تناوری کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در این انجمن در ارتباط با بحث درمان و بهبود شرایط بیماران اقداماتی انجام می‌شود، اذعان کرد: درمان بیماران باید انجام شود اما باید کاری انجام شود تا پیشگیری از درمان پیشی بگیرد و تعداد بیماران کلیه به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌ها و هدایت‌های دانشگاه علوم پزشکی از انجمن خیریه کلیوی زنجان وجود دارد، عنوان کرد: زنجان در گذشته تنها بیمارستان کوچک شهناز و بیمارستان شفیعیه را داشت و بیشتر پزشکان در شهر‌ها و بخش‌ها پاکستانی بودند اما امروزه همین شهر به عنوان ارگان و قطب بهداشت و درمان ۷ استان دیگر شده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یکی از بسترهای پرورش چنین کارهایی حضور خیران و خیر اندیشان و مخصوصا کسانی است که وارد میدان شده و مردم بر ان‌ها اعتماد کرده‌اند، ادامه داد: با همت خیران اقدامات بزرگتری انجام می‌گیرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر