logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۸۴۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره؛

انتقاد از لایحه دولت در مورد تعطیلات دو روز آخر هفته/ قوه قضائیه برهم زنندگان امنیت را به جزای عادلانه خود برساند

انتقاد-از-لایحه-دولت-در-مورد-تعطیلات-دو-روز-آخر-هفته-قوه-قضائیه-برهم-زنندگان-امنیت-را-به-جزای-عادلانه-خود-برساند-
امام جمعه خرمدره با انتقاد از لایحه دولت در مورد افزایش تعطیلات آخر هفته گفت: تعطیلات دو روزه آخر هفته، عملا تعطیلی دو روزه را به سه روز افزایش داده، سبب کاهش راندمان کار، افزایش هزینه ها، تشدید نارضایتی و افزایش مصرف بنزین خواهد شد.

به گزارش موج رسا;حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: دشمنان ایران به ویژه آمریکا با به کارگیری روش‌های جنگ ترکیبی اقتصادی، اطلاعاتی و سایبری و حمایت از شورش‌ها تلاش و به تبع آن، ابهام آفرینی، ایجاد بدبینی، ایجاد یأس و ناامیدی به دنبال رسیدن به اهداف خود است. 

وی افزود: اعتراضات فرهنگی و اقتصادی به قوت خود باقی است، انکارپذیر نیست که اجرای اصلاحات اقتصادی دفعی بدون برنامه دقیق و افزایش دفعی قیمت حامل‌های انرژی اگر چه با هدف بهبود وضع اقتصادی مردم صورت گرفته، در عین حال بیشترین بهره را متوجه سرمایه‌داران و رانت‌خواران کرده و نابسامانی اقتصادی به دنبال داشته است. قانون افزایش تدریجی و سالانه قیمت بنزین باید تصویب شود. 

امام جمعه خرمدره گفت: آن چه امروز در برخی نقاط کشور می‌بینیم، نه یک حرکت مردمی است و نه اعتراض به عملکرد مسئولان؛ بلکه نسخه به روز شده‌ای از ترور، جنایت و آشوب‌های اوایل پیروزی انقلاب است که با هدف از بین بردن نظام اسلامی و تجزیه ایران عزیز صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش دشمنان ایران اسلامی برای ثبت اغتشاشات به نام مردم، مردم ایران اسلامی همچون گذشته با بصیرت مثال زدنی، راه خود را از بدخواهان نظام اسلامی جدا کرده و امروز آشوبگران و اربابان آن‌ها در برابر صف نفوذ ناپذیر ملت ایران قرار گرفته و اراده فولادین ملت عزیز ایران، لشگر پوشالی دشمنان را فروخواهد شکست. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: با توجه به اینکه دشمنان تلاش دارند با استفاده از موج سواری بر مشکلات و کاستی‌ها به اهداف شوم خود برسند، از مسئولان اجرایی کشور انتظار می‌رود در اسرع وقت اولاً؛ با تجدید نظر اساسی در وضع اقتصادی کشور، به حل و فصل سریع مشکلات کشور، به ویژه مشکلات معیشتی مردم بپردازند. و ثانیاً؛ با تقویت نظارت چند جانبه بر عملکرد مسئولان در ادارات و ارگان‌ها، با هرگونه رانت‌خواری و برخورد ناشایست با ارباب رجوع مقابله کرده و دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند. 

وی ضمن تشکر از تلاش و ایثار شبانه‌روزی نیروهای امنیتی اعم از نیروی انتظامی، بسیج و سپاه گفت: این افراد که با درایت مثال زدنی خود، مانع دستیابی دشمن به هدف شوم خود یعنی جنگ داخلی شدند، و تبریک و تسلیت شهادت نیروهای حافظ امنیت و مردم بیگناه، از قوه قضائیه انتظار می‌رود در اسرع وقت با دقت تمام، با تشکیل محاکم ویژه دادرسی، برهم زنندگان امنیت و جنایتکاران مرتبط با دشمنان خارجی را به جزای عادلانه خود برساند. 

وی با بیان اینکه از جوانان عزیز، نیروها و رسانه‌های انقلابی و مسئولان درخواست داریم با توجه به مطالبه چند باره رهبر معظم انقلاب بر روایتگری قبل از روایت شدن، تبیین ابعاد قضیه و روایتگری صحیح، قوی و آفندی، دشمن را در موضع پدافندی قرار داده و ابتکار عمل را در دست گیرند. افزود: در این میان موضع طلبکارانه نظام جمهوری اسلامی از غرب و شرق در مورد خیانت‌هایی که به نام آزادی به شخصیت زن روا داشته‌اند، از ضرورت بیشتری برخوردار است (رهبر معظم انقلاب: به اسم اشتغال، مسئولیت دادن زن را مورد فشارهای روحی روحی، روانی، عاطفی و اهانت شخصیتی ... قرار می‌هند.)

امام جمعه خرمدره با انتقاد از لایحه دولت در مورد افزایش تعطیلات آخر هفته گفت: تعطیلات دو روزه آخر هفته، عملا تعطیلی دو روزه را به سه روز افزایش داده، موجب کاهش راندمان کار، افزایش هزینه ها، تشدید نارضایتی و افزایش مصرف بنزین خواهد شد. 

وی گفت: باید توجه داشته باشیم که هم اکنون پنجشنبه‌ها به عنوان روز آخر کاری در حالت نیمه تعطیل هستند، و با تعطیلی رسمی پنجشنبه‌ها چهارشنبه‌ها هم نیمه تعطیل خواهند شد. ضمن آن که بعد از ظهرها مردم فرصت و حوصله مراجعه به ادارات را نخواهند داشت. و همین لایحه که به بهانه تقویت خانواده تهیه شده، عملاً خانواده را به چالش خواهد کشید. به تعبیر دیگر به بهانه یک روز، پنج روز خانواده را با چالش مواجه می‌کنیم. 

حجت‌الاسلام زاهدی پور بیان کرد: عکس یادگاری صحنه گردانان دشمنی با ایران مانند رئیس جمهور فرانسه با افراد هرزه معلوم الحال، نشانگر اوج حقارت و شکست مفتضحانه جبهه استکبار و سران ناتو و توسل به چنین افراد کوچک است. و همین نشان دهنده جایگاه ایران اسلامی قوی به تعبیر رهبر معظم انقلاب است. 

وی با بیان اینکه تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در اعزام هیئت ویژه رسیدگی به مشکلات اخیر استان سیستان و بلوچستان با سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، نشان از دوراندیشی و مدیریت حکیمانه منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب در مدیریت بحران است گفت: همگان باید به تصمیمات و تدابیر این هیئت احترام بگذارند.

امام جمعه خرمدره با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا اذعان کرد: عدم پیروزی قاطع جمهوری خواهان در به دست آوردن کرسی‌های کنگره و عدم دستیابی به اکثریت مجلس سنا، نوعی دو قطبی و شکاف عمیق سیاسی را در آمریکا دامن زده که به نفع کشتی غرق شده آمریکایی‌ها نبوده و دولت فدرال را با ضعف اساسی مواجه می‌سازد ضمن آن که تأکید جمهوریخوان بر تخلف در انتخابات، سیستم سنتی انتخابات آمریکا را زیر سؤال برده است. 

وی با انتقاد از اجرای ناقص هدفمندی یارانه‌ها در عرصه آرد و نان گفت: اجرای ناقص هدفمندی یارانه‌های در نانوایی‌ها، موجب ایجاد رانت شدید شده و اصلی‌ترین معیشت مردم یعنی نان را با مشکل مواجه کرده است. از مسئولان انتظار اجرای دقیق هدفمندی از سویی و نظارت جدی بر عملکرد نانوایان از سوی دیگر را داریم. نانوایی‌ها باید بدانند مالک آرد نیستند و فروش آرد، به منزله فروش مال غیر بوده و معامله هم باطل و حرام و قیمت دریافتی نیز مصداق مال حرام است./ب 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر