logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۸۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل دفتر امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور؛

سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی کاهش می‌یابد/ تولید ۷ میلیون تن گوجه فرنگی در کشور

سطح-زیر-کشت-گوجه‌فرنگی-کاهش-می‌یابد-تولید-۷-میلیون-تن-گوجه-فرنگی-در-کشور
مدیرکل دفتر امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در کل کشور ۱۴۳ هزار هکتار است که بر اساس مدل تنظیم شده در الگوی کشت این سطح به ۱۱۹ هزار هکتار کاهش می‌یابد.

به گزارش موج رسا; علیرضا نیکویی شامگاه روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان در خصوص بحث گوجه فرنگی اظهار داشت: الگوی کشت ارائه شده در استان زنجان برشی از کل کشور است.

وی افزود: در استان زنجان بر اساس مدل کار شده سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی تغییری نیافته است و همان ۵ هزارو ۴۰۰ هکتاری است که سالانه مورد کشت قرار می گرفت و همان سطح حفظ شده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه تنش‌های ایجاد شده در بیش تولید گوجه فرنگی ناشی از سطح زیر کشت گوجه فرنگی در کل کشور است، گفت: در سطح الگوی پایه در کشور سطح زیر کشت گوجه فرنگی در کل کشور ۱۴۳ هزار هکتار بوده است که بر اساس مدل تنظیم شده در الگوی کشت این سطح به ۱۱۹ هزار هکتار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید گوجه در کل کشور ۷ میلیون تن بوده است، گفت: نیاز کشور به محصولی همانند گوجه فرنگی به سه قسم تقسیم تازه خوری، کارخانجات رب گوجه فرنگی و تازه خوری صادرات است و مجموع این عدد در حدود ۶ میلیون تن است. بنابراین اگر الگوی کشت به خوبی اجرا شود مشکلات بیش تولید به حداقل خواهد رسید و منابع آبی با مشکلات موجود حفظ خواهد شد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر